hirdetés
hirdetés
hirdetés

NRC, TNS – egyre több az online telefonáló

A chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás a magyar internetezők körében. Az NRC és a TNS kutatása szerint a hazai internetezők közel fele alkalmanként, 25 százaléka pedig rendszeresen hívja fel ismerőseit a világhálón keresztül.
hirdetés
Az NRC és a TNS idei első félévére vonatkozó kutatása szerint átalakulnak a hazai internetezési szokások. A hagyományos tevékenységek – e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett egyre többen fedezik fel maguknak a világháló egyéb, hasznos vagy szórakoztató funkcióit.

Továbbra is a kapcsolattartás fontos eszköze az internet, de a Voice over IP (VoIP) rendszerek terjedésével a chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás. Az internetezők közel fele szokta alkalmanként felhívni ismerőseit a világhálón keresztül, és 25 százalékuk ezt rendszeresen teszi.

Az elektronikus média is egyre nagyobb szerephez jut online: a felmérésben résztvevők több mint fele rádiózott, 29 százaléka pedig tévézett már a világhálón. A rendszeres online tévénézők aránya azonban – szemben a rádióhallgatókra jellemző 11 százalékkal – még csupán 2 százalék.

A videomegosztó portálok is nagy népszerűségnek örvendenek: legalább alkalmanként 50 százalékuk keres fel hasonló oldalakat, 14 százalékuk pedig már töltött fel valamilyen videót.

Egyre többen veszik igénybe a világhálót ügyeik intézéséhez is. Az internetezők 61 százaléka hívta segítségül a webet álláskereséshez, míg 30 százalékuk hivatali teendőit is bonyolította már a virtuális térben. A netezők 53 százaléka használta az internetet vásárlásra, az online fizetés azonban még mindig nagyon szűk körre jellemző: 2006 második félévéhez hasonlóan csupán a felhasználók alig több mint 10 százaléka próbálta ki ezt a lehetőséget. Az alacsony arány a bizalmatlanság mellett azzal is magyarázható, hogy csak az internetezők 30 százaléka rendelkezik online fizetésre alkalmas bankkártyával.

A felmérés alapján készült részletesebb, grafikonokat is tartalmazó elemzés elérhető az NRC honlapján, itt.

 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés