hirdetés
hirdetés
hirdetés

Raiffeisen, Budapest Bank - fizetniük kell a jogsértésért

Az OTP, a K&H, az Erste és a Citibank után két újabb bankot bírságolt meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megtévesztő hitelkártya hirdetéseik miatt. A Raiffeisen Bankot és a Budapest Bankot egy piactisztító vizsgálatsorozat részeként vonta eljárás alá a versenyhatóság.
hirdetés
A Raffeisen Bankot kilencmillió, a Budapest Bankot 12 millió forintos bírságra kötelezte a GVH, mert az általuk kibocsátott hitelkártyák reklámjai megtéveszthették a fogyasztókat.

A Raiffeisen Bank 2002 tavaszától, a Budapest Bank pedig 2004 novemberétől azt ígéri a fogyasztóknak reklámjaiban, hogy meghatározott ideig – 42, illetve 45 napig – kamatmentesen lehet használni a hitelkártyákat. A jogsértő hirdetések a pénzintézetek honlapján, rádiós és televíziós reklámblokkokban, a sajtóban és szórólapokon jelennek meg.

A versenyhivatal szerint a hitelkártya kamatmentes használatáról a fogyasztók csak akkor kapnak reális képet, ha a banki tájékoztatás egyértelműen és pontosan tartalmazza, egyebek mellett azt, hogy a kamatmentesség kizárólag a kártyával történő vásárlásokra vonatkozik, készpénzfelvételre nem, és hogy feltétele, hogy a teljes tartozást a fizetési határidőre visszafizessék. Ha a bank a kamatmentes időszak hosszát is megadja – például 45 nap -, akkor a fogyasztónak tudnia kell, hogy a 45 nap csak akkor teljesül, ha az elszámolási időszak első napján vásárol a hitelkártyájával.

Ezért a problémáért a GVH már büntetett: tavaly ősszel az OTP Bankot százmillió forintos bírság megfizetésére kötelezte, idén pedig a K&H 15 millió, az Erste Bank kétmillió, a Citibankot pedig 20 millió forintos bírságot kapott.

A bankok jogsértésével a novemberi Intern foglalkozik majd a Sárgalap című rovatban.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés