Teljesen átalakul a Blikk, változik a Népszabadság
Augusztus 25-étől formailag és tartalmilag is átalakítják a Blikket. „A lap 14 éves történetének első igazi megújulása egy hosszú kutatási- és alkotómunka eredménye, amely két éve kezdődött el” - olvasható a Ringier közleményében.
Az új Blikkben átalakul a címlap layoutja, lényegesen nagyobb lesz a fejléc is. A lap új betűtípusokat kap, a látványvilágban kevesebb szín dominál. A kiadó több és minőségében jobb képet és infografikát is ígér. A cikkek elrendezése is a könnyebb áttekinthetőséget szolgálja. A kiadó szerint ez modernebbé, informatívabbá és átláthatóbbá teszi a lapot.
A Ringer nemcsak külső megújulást ígér: augusztus végétől több új rovatot is bevezetnek, ilyen például „A nap témája” vagy az olvasók által szerkesztett „Fórum”. A könnyebb átláthatóság érdekében a különböző egységek oldalai külön színkódot kapnak.
A kiadó emellett leszögezte, hogy a Blikk ragaszkodik a hagyományaihoz, tehát továbbra is független, pártok fölött álló napilap marad. „A mostani változás után egy igazi, XXI. századi, látványcentrikus, ám még több információt kínáló, szigorú szakmai-etikai normák és szerkesztési elvek szerint létrehozott, modern napilapot kapunk” - fogalmazott Murányi Marcell, a Blikk főszerkesztője.
A megújulást kampány kíséri. A kampány fő üzenete a „Blikk Bumm nyereményjáték”, a másodlagos üzenet pedig a megújulás. „Stratégiai döntés eredménye a Blikk Bumm játék hangsúlyozása, hiszen a tavaszi játék eredménye kiemelkedő volt, az eladásban 10 százalék feletti növekedést hozott így az új lap bevezetésének is ezt a módszert választottuk” - érvelt Papp Gábor, a Blikk Csoport lapigazgatója.
A Blikk Bumm promóciós kampány is támogatja a következő felületeken: tévében, rádióban, nyomtatott sajtóban, kültéri felületeken és online médiumokban fut majd. A médiatervezést az MM&V, a kreatív munkát a Young & Rubicam végezte.
Változások a Népszabaságnál is
A Blikk mostani formai megújulása és tartalmi változásai után az ősszel változások lesznek a kiadó másik napilapjánál, a Népszabadságnál is. A közéleti napilap szerkesztőségében összevonják a nyomtatott lap és a teljesen újraszabott online kiadás szerkesztőit. Az eddigi párhuzamos szerkesztés helyett egy egységesített részleg szerkeszti majd mindkét kiadást. A szerkesztőségi integrációtól és a Nol.hu megújításától azt várja a kiadó, hogy az online kiadásnak majd megnő a súlya az online híroldalak között.
A Népszabadság az őszre tervezte megjelentetni vasárnapi kiadását is, amelynek indulása már évek óta napirenden van a lapnál, erre azonban még várni kell. A lap illetékesei szerint legkorábban 2009 első negyedévében kerülhet csak erre sor. A Népszabadságnál történő változásokkal részletesen a Kreatív szeptemberi számában foglalkozunk.
A Népszabadság, Blikk és Bors eladási adatai
Népszabadság | Blikk | Bors*** | |
2008 / II. negyedév** | 108.503 | 235 040 | 75 333 |
2008 / I negyedév** | 116291 | 229 384 | 76 826 |
2007 / II. félév | 120138 | 235 648 | 80 014 |
2007/ I. Félév | 128523 | 232 901 | 66 768 |
2006/ II. félév | 146648 | 246 173 | 68 036 |
2006/ I. Félév | 151542 | 245 631 | 62 479 |
2005/ II. félév | 150559 | 244 513 | 53 689 |
2005/ I. félév | 155567 | 254 313 | 40 544 |
2004/ II. félév | 162826 | 257 851 | 43 561 |
2004/ I. félév | 163535 | 254 961 | 51 337 |
Forrás: MATESZ
* összesen értékesített megjelenésenkénti átlag, 2005 év végéig értékesített megjelenésenként átlag
** Gyorsjelentési adatok
*** 2006-ig Színes Bulvár Lap néven működő lap, 2004-ig Színes Mai Nap méven működő lap