hirdetés
hirdetés
hirdetés

Versenyek és díjak

Sokrétű hazai versengés 2001-ben

A két legnagyobb és legelismertebb hazai reklámfesztivál, az AdAge The Best (2002-től Kreatív Reklámverseny) és az Arany Penge közel sem egyetlen fóruma a kreatív elmék versengésének. Végigpörgetve a palettát, számos másik, általában specializáltabb témájú megmérettetés áll még a szakma rendelkezésére. A következő oldalakon a teljesség igénye nélkül megpróbáljuk felvonultatni mindazt, ami 2001-ben Magyaországon a kreatív versengés terén történt.
hirdetés
AdAge The Best 2000
Ügynökség: Young & Rubicam
Megbízó: Suchard
Cím: Indiánok
Az Advertising Age és a Kreatív marketing és kommunikációs szaklap 2001-ben másodszorra rendezte meg Magyarországon az AdAge The Best Reklámversenyt. A megmérettetésen résztvevő műveket az Egyesült Államokban értékelték, a zsűrizésben csak külföldi ügynökségi szakemberek, illetve az Advertising Age munkatársai vettek részt.

A felhívásra tavaly 15 cégtől 60 pályamunka érkezett.
A nemzetközi szakemberek által odaítélt fődíjak mellett a Kreatív hazai szerkesztői különdíjakat is kiosztottak.

RMB Hungary Award 2001
Ügynökség: Ogilvy & Mather
Megbízó: United Way
Magyarország
Cím: Total Killer

Az RMB Hungary Multimédia Kft., a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál hivatalos magyarországi képviselője, 2001-ben első alkalommal rendezte meg az RMB Hungary Award Reklámfilmversenyt. Mintaként az anyavállalat, az RMB International SA által Belgiumban már tíz éve rendszeresen megszervezett RMB International Award szolgált.

A kiírásra érkezett több mint 50 pályaműből a szakmai zsűri első körben a legjobb tízet jelölte a short listre, majd ezek közül választotta ki a három győztes reklámfilmet: az Ogilvy & Mather Total Killer című alkotását, a BBDO Meghitt pillanatok című munkáját, valamint a Nexus Reklámügynökség Taxi című filmjét.

A győzteseket az RMB Hungary benevezte a 48. Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztiválra. Az abszolút kategória mellett a szervezők fiatal kreatív kategóriában is választottak győztest, a kategóriát a Well Reklám- és PR Ügynökség A bíró anyja című filmje nyerte. A nevezés feltétele volt, hogy a reklámkészítők 28 éven aluliak legyenek.


Arany Penge Reklámfesztivál

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (korábban: Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége) ígéreteihez híven 2001-ben is megrendezte az Arany Penge Reklámfesztivált. A tavalyi megmérettetésen a 36 nevező összesen 188 alkotásából a 9 fős zsűri döntése alapján 38 alkotás kapott díjat, összesen 16 kategóriában.

2001-ben új kategóriák is helyet kaptak a fesztiválon, az online reklámokat és a direkt marketing megoldásokat is bírálták. A legsikeresebben szereplő ügynökségnek járó Arany Gordiusz díj birtokosa, négy Arany, egy Ezüst és egy Bronz Pengével a BBDO Magyarország lett.



Ügynökség: BBDO
Megbízó: Master Foods Hungary
Cím: Modell
Ügynökség: Saatchi & Saatchi
Megbízó: Nemzeti Sport
Cím: Szavak nélkül nem teljes a kép

V. Magyar Diákreklám-verseny

A Kreatív marketingkommunikációs szaklap 2001-ben ötödszörre írta ki diákversenyét. Tavaly a feladatot a Nestlé Hungária Kft. Nescafé márkája adta a Nescafé Cappuccino piaci újrabevezetésére. A szimuláció a briefingtől egészen a komplett kommunikációs stratégia prezentációjáig tartott. Első helyen a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának KEKSZ Team elnevezésű csapata végzett. A 2002-es diákverseny feladatát a Seat autógyár írta ki.

Csapat: KEKSZ Team
Intézmény: Modern Üzleti Tudományok Főiskolája
Megbízó: Nestlé Hungária

 


Reklámzabáló Díj
Ügynökség: DDB
Megbízó: Volkswagen
Cím: Kovács úr

A már több mint húsz éve rendszeresen, szerte a világban megrendezett Night of the Adeaters, azaz a Reklámzabálók Éjszakája 2001-re Magyarországra is eljutott az O-Zone Media szervezésében. Az éjszakák hagyományaitól eltérően hazánkban először a maratoni filmnézéshez versengés is párosult, a szervezők jóvoltából a közönség szavazhatott kedvenc alkotásaira. Az O-Zone versenyfelhívására 15 kreatív ügynökség és 29 hirdető cég nevezett, összesen 59 darab 1992–2001 között készült filmmel.

A Reklámzabálók Díjat két kategóriában osztották ki. Egyrészt még több nappal az éjszaka előtt indult az online szavazás, a www.stop.hu/reklamzabalok oldalon, másrészt a rendezvény éjszakáján zajlott az SMS-voksolás. Az online szavazás nyertese a DDB Kovács úr című filmje, az SMS-szavazásé pedig a McCann-Erickson Kapucsók című alkotása lett. A fődíjakat Jean-Marie Boursicot, a rendezvény megálmodója adta át.


IV. Direkt Marketing Konferencia és Verseny
Ügynökség: Wunderman-Impiric
Megbízó: Accenture
Cím: Accenture DM kampány

A Direkt Marketing Szövetség 2001-ben negyedik alkalommal rendezte meg a Direkt Marketing Konferenciát. A konferenciához kapcsolódva a tavalyi évben is meghirdették a Direkt Marketing Versenyt. Nevezni lehetett minden olyan kampányt, amely direkt marketing jellegű volt, azaz mérhető válaszreakciót igyekezett kiváltani a célközönségből. A zsűri díjai és a különdíjak mellett 2001-ben SMS-es közönségszavazást is szerveztek a konferencia ideje alatt.

A pályázatra 24 nevezés érkezett business to business, valamint business to costumer kategóriában, de ebből csak 15 munkát értékelt a zsűri. A business to business kategória arany-, ezüst-, illetve bronzérmét a Wunderman-Impiric vitte el, valamint övék lett a business to costumer kategória első helye is. Másodikként végzett a Bell Telemarketing, harmadik helyezést ért el a Rapp Collins.


 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés