Versenyek és díjak
Sokrétű hazai versengés 2001-ben
- Minél viccesebb
- AdAge The Best 2000 - tarolt az Ogilvy
- A nagy zabálás
- Reklámzabálók Éjszakája – „Kapucsók” és „Kovács úr” a kedvencek
- Feladták a leckét
- Feladták a leckét
- Publicis – az RMB Hungary Award győztese
- RMB Hungary – reklámfilm-fesztivál
- 3. Arany Penge – zsűrinévsor
- Arany Penge – idén új díjjal és kategóriákkal
- Arany Penge - a BBDO-é a legtöbb díj
AdAge The Best 2000 | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
A felhívásra tavaly 15 cégtől 60 pályamunka érkezett. A nemzetközi szakemberek által odaítélt fődíjak mellett a Kreatív hazai szerkesztői különdíjakat is kiosztottak. |
RMB Hungary Award 2001 | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
Az RMB Hungary Multimédia Kft., a Cannes Lions Nemzetközi Reklámfesztivál hivatalos magyarországi képviselője, 2001-ben első alkalommal rendezte meg az RMB Hungary Award Reklámfilmversenyt. Mintaként az anyavállalat, az RMB International SA által Belgiumban már tíz éve rendszeresen megszervezett RMB International Award szolgált. A kiírásra érkezett több mint 50 pályaműből a szakmai zsűri első körben a legjobb tízet jelölte a short listre, majd ezek közül választotta ki a három győztes reklámfilmet: az Ogilvy & Mather Total Killer című alkotását, a BBDO Meghitt pillanatok című munkáját, valamint a Nexus Reklámügynökség Taxi című filmjét. |
Arany Penge Reklámfesztivál | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (korábban: Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége) ígéreteihez híven 2001-ben is megrendezte az Arany Penge Reklámfesztivált. A tavalyi megmérettetésen a 36 nevező összesen 188 alkotásából a 9 fős zsűri döntése alapján 38 alkotás kapott díjat, összesen 16 kategóriában. 2001-ben új kategóriák is helyet kaptak a fesztiválon, az online reklámokat és a direkt marketing megoldásokat is bírálták. A legsikeresebben szereplő ügynökségnek járó Arany Gordiusz díj birtokosa, négy Arany, egy Ezüst és egy Bronz Pengével a BBDO Magyarország lett. | |||||||||||||||
![]() |
| ||||||||||||||
![]() |
|
V. Magyar Diákreklám-verseny | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
A Kreatív marketingkommunikációs szaklap 2001-ben ötödszörre írta ki diákversenyét. Tavaly a feladatot a Nestlé Hungária Kft. Nescafé márkája adta a Nescafé Cappuccino piaci újrabevezetésére. A szimuláció a briefingtől egészen a komplett kommunikációs stratégia prezentációjáig tartott. Első helyen a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának KEKSZ Team elnevezésű csapata végzett. A 2002-es diákverseny feladatát a Seat autógyár írta ki.
|
Reklámzabáló Díj | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
A már több mint húsz éve rendszeresen, szerte a világban megrendezett Night of the Adeaters, azaz a Reklámzabálók Éjszakája 2001-re Magyarországra is eljutott az O-Zone Media szervezésében. Az éjszakák hagyományaitól eltérően hazánkban először a maratoni filmnézéshez versengés is párosult, a szervezők jóvoltából a közönség szavazhatott kedvenc alkotásaira. Az O-Zone versenyfelhívására 15 kreatív ügynökség és 29 hirdető cég nevezett, összesen 59 darab 1992–2001 között készült filmmel. A Reklámzabálók Díjat két kategóriában osztották ki. Egyrészt még több nappal az éjszaka előtt indult az online szavazás, a www.stop.hu/reklamzabalok oldalon, másrészt a rendezvény éjszakáján zajlott az SMS-voksolás. Az online szavazás nyertese a DDB Kovács úr című filmje, az SMS-szavazásé pedig a McCann-Erickson Kapucsók című alkotása lett. A fődíjakat Jean-Marie Boursicot, a rendezvény megálmodója adta át. |
IV. Direkt Marketing Konferencia és Verseny | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
A Direkt Marketing Szövetség 2001-ben negyedik alkalommal rendezte meg a Direkt Marketing Konferenciát. A konferenciához kapcsolódva a tavalyi évben is meghirdették a Direkt Marketing Versenyt. Nevezni lehetett minden olyan kampányt, amely direkt marketing jellegű volt, azaz mérhető válaszreakciót igyekezett kiváltani a célközönségből. A zsűri díjai és a különdíjak mellett 2001-ben SMS-es közönségszavazást is szerveztek a konferencia ideje alatt. A pályázatra 24 nevezés érkezett business to business, valamint business to costumer kategóriában, de ebből csak 15 munkát értékelt a zsűri. A business to business kategória arany-, ezüst-, illetve bronzérmét a Wunderman-Impiric vitte el, valamint övék lett a business to costumer kategória első helye is. Másodikként végzett a Bell Telemarketing, harmadik helyezést ért el a Rapp Collins. |