hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Soha Krisztián cikkei

#1
2003-01-31 00:00:00
Akár sikeres egy ügynökség, akár nem, mindenképpen dob a piaci helyzetén, ha tudatos önkommunikációs stratégiát épít. Miközben az ügynökségek abból élnek, hogy másoknak eladják saját kommunikációs szolgáltatásaikat, addig ők maguk nem élnek a házon belül megtalálható tudással.
  #2
2003-01-31 00:00:00
A nagy port kavaró Sláger–ORTT vita lezárása után pár nappal csendben a Danubius is kedvezőbb feltételeket harcolt ki a médiahatóságnál. Az új szerződésekben mindkét rádiónak, a Slágernek és a Danubiusnak is az öt évvel ezelőtt általa ajánlott koncessziós díjat közel 30 százalékkal sikerült lealkudnia.
#3
2003-01-31 00:00:00
Annak ellenére, hogy egyetlen médiakutatásban sem szerepelnek, az idegen nyelvű lapok hirdetői bázisa meglepően nagy. A súlyuk folyamatosan nő a reklámpiacon: a négy vezető angol és német lap összbevétele egyenesen a Napi Gazdaság bevételeihez mérhető, listaáron megközelíti az egymilliárd forintot.
  #4
2002-12-19 00:00:00
Kiemelt fontossága ellenére egyelőre a németországi vállalatok többsége is forró, félnivaló témaként kezeli a válsághelyzetek kommunikációját. Ez nem jelenti, hogy a pr németországi gyakorlatában a cégek ne áldoznának egyre több pénzt és energiát kríziseik megfelelő kommunikálására.
  #5
2002-12-19 00:00:00
Már csak a hosszú távú brandépítési sikerekben bíznak a valóságshow-k médiapartnerei, miután rövid távon csalódniuk kellett a hirdetőkben, az olvasókban és a hallgatókban egyaránt. A médiafogyasztás jelentősen nem növekedett, és a hirdetői érdeklődés is csak mérsékeltnek nevezhető.
  #6
2002-11-29 00:00:00
A csökkenő példányszámok miatt a lapkiadók a terjesztőkre mutogatnak, akik az árusítóhelyekre és a hazai postaládák állapotára hárítják a felelősséget. A minőségi terjesztéshez pénz kell, amelyet a terjesztők és a kiadók együttmûködve tudnak hatékonyan kigazdálkodni. Eljött az együttgondolkodás ideje.
  #7
2002-10-31 00:00:00
Megtört a jég, és négy év után idén ismét szereztek magyar ügynökségek arany díjakat a portorozsi Golden Drum reklámfesztiválon. Az erős lengyel-cseh-szlovén mezőnyt ennek ellenére idén sem lehetett megtörni, pedig a magyar mellett komoly szlovák és román sikerek is születtek. Az ügynökségi hálózatok közül egyértelműen a Leo Burnett tarolt – beleértve a magyar irodát is.
  #8
2002-10-31 00:00:00
A hazai szaklapkiadás újra fellendülhet, ha sikerül megfelelnie a nyugati piacokon már kialakult tartalmi elvárásoknak és hirdetői igényeknek. Az EU-csatlakozással a B2B-lapok iránti olvasói érdeklődés is valószínűleg megnő. Az egyszerű lapkiadás komplex kommunikációs szolgáltatások rendszerévé válhat.
#9
2002-10-31 00:00:00
Döntően átalakulhat a közterületi piac azzal, hogy a JC Decaux összevonta magyarországi érdekeltségeit, és emellett 68 millió eurót költ a régióbeli piacának fejlesztésére. Az Avenirt, az Europlakátot és a JC Decaux Neonlightot érintő fúzióval a közterület második legnagyobb piaci szereplője jött létre. Az agresszív befektetőként ismert JC Decaux döntése újabb jelentős lépése a hazai közterületi piac koncentrációjának.
  #10
2002-10-31 00:00:00
Három kategóriában lettünk elsők azon a versenyen, amelyet egy befolyásos üzleti lap rendezett. Az európai befektetési piacon rangosnak tartott lap, az Investor Relations Magazine díja azt mutatja, hogy a vállalati kommunikáció területén Magyarország nyugati mércékkel mérhető.
  #11
2002-09-30 00:00:00
Racionális vagy érzelmi alapú érvelésre van szükség az önkormányzati pr-munkában? Melyek az integrált kommunikáció bécsi modelljének alapelemei? A nagyvárosi önkormányzatkommunikációja mennyiben különbözik más települések, illetve a kormányzat kommunikációjától? Fred Vavrousek, a bécsi városháza sajtófőnöke előadásában többek között ezekre a kérdésekre adott válaszokat.
  #12
2002-09-30 00:00:00
Csak távolról nézve tűnik a véletlenek szerencsés összjátékának az Est Média sikersztorija. A sikernek igenis van szakmai titka, átgondolt és tudatos stratégiája. A tervek szerint 2002 végére a forgalom meghaladja a 2 milliárdot is, ami nem hiú ábránd.
  #13
2002-09-30 00:00:00
A Bertelsmann-médiabirodalom tettvágyó, viszonylag ifjú titánjának az elbocsátása nem indokolható egyértelműen a cég rossz üzleti eredményeivel. A tulajdonosok inkább a biztonságot és a stabilitást helyezték előtérbe és Middelhoff helyére a nyugodttabb, kevésbé becsvágyó Gunter Thielent nevezték ki. A döntés beleillik abba a tendenciába, hogy nemrégiben több nemzetközi óriáscég is lecserélte fiatal, dinamikus, de túlzottan merész vezetőjét egy már megnyugodott, megfontolt, idősebb szakemberre.
  #14
2002-08-30 00:00:00
Az Annax International kommunikációs tanácsadó cég Göllner András vezetésével elkészítette a rendszerváltás óta az első átfogó vizsgálatot a hazai nagyvállalatok pr-gyakorlatáról. A kutatás a Figyelő Top 200 cégeit kereste fel a kérdőívekkel. A tanulmány szerint a magyarországi pr-szakma igencsak gyerekcipőben jár, stratégiai funkcióját alig használják ki.
  #15
2002-08-30 00:00:00
A világ egyik legnagyobb sporteseményének számító futball-világbajnokságra várva a szakemberek java része a reklám- és médiapiac fellendülését remélte. Növekvő nézettség, olvasottság, látogatottság, bővülő reklámköltés a sporttudósítások környezetében – ezek voltak az utóbbi hónapok varázsszavai. Vajon bejöttek a várakozások?
  #16
2002-08-30 00:00:00
Szokatlan érzés szembesülni a ténnyel, hogy létezik olyan médiatípus, amelyben a magyar piac is produkál világraszóló eredményeket. Nem véletlen, hogy tavaly nagy várakozás kísérte a hazánkban alternatív médiának nevezett reklámhordozók piacának fejlődését. Az utóbbi időben azonban mintha megtört volna a kezdeti lendület. Vagy a számok mást mutatnak?
  #17
2002-08-30 00:00:00
Új tulajdonosa van a Népszava című napilap kiadójának: az NSZ 1999 Rt. részvényeinek 88 százalékát megvásárolta az ESMA Spanyol–Magyar Reklám Kft. A főként a közterületi reklámpiacon, illetve a WestelPress hírügynökségben érdekelt médiavállalat új lendületet adhat a nehéz helyzetben lévő kiadónak. A szakemberek rövid távon a lap példányszámának növelését és a tartalom megújítását várják az új tulajdonostól.
#18
2002-08-30 00:00:00
A helyi kereskedelmi rádiózás nemcsak hazánkban, hanem számos nyugat-európai piacon is viszonylag új műfajnak számít. A rendszerváltás környékén indult magyarországi rádiós vállalkozások mára jórészt átalakultak, a szabályozás rendszere és a piac szerkezete pedig alaposan megváltozott. Melyek a hazai helyi rádiózás fő erővonalai? Mik a legégetőbb problémák, és melyek a legígéretesebb lehetőségek?
#19
2002-08-30 00:00:00
Németországban a Werben & Verkaufen szaklap tanúsága szerint a gazdasági recesszió a rádiót jóval erősebben érintette, mint a televíziót vagy a sajtót. Azonban úgy tűnik, 2002 nyarára megindult a fellendülés, és talán minden eddiginél magasabbra sikerül kimászni a hullámvölgyből. Bár a hirdetők hozzáállásán a rádióhoz mint médiumhoz még sok a változtatni való.
#20
2002-08-30 00:00:00
A rádió nem eléggé kreatív műfaj. A rádióreklámok csak auditív hatásokra épülnek, tehát kevésbé hatékonyak, mint a televízióban sugárzott szpotok. Ezek a gyakran hangoztatott érvek is hozzájárulnak ahhoz, hogy a rádió mint reklámhordozó a világ minden piacán jelentősen háttérbe szorult a tévé mögött. Mit lehet tenni a helyzet javítása érdekében? Le kell számolni a szpot alapú gondolkodással?
  #21
2002-06-28 00:00:00
A német Werben und Verkaufen szaklap már tavaly nyáron a klasszikus reklámformák térvesztését jósolta. Az újság spekulatív gondolatmenete akkor igen nagy ellenkezést váltott ki a szakmából. Idén a témakörben több felmérés is készült, amelyben hirdetői és ügynökségi szakemberek véleménye egyaránt alátámasztja az egy évvel ezelőtti elképzeléseket.
  #22
2002-06-28 00:00:00
Az apróhirdetési újságokat a sajtópiac reklámbevételi szempontból egyelőre nem kezeli komoly tényezőként, holott a minőség javulásával és a keretes hirdetések térnyerésével ezek a kiadványok komoly konkurenciát támaszthatnak a jövőben a szerkesztőségi tartalommal bíró lapoknak is. Hirdetési bevételeit tekintve például az Expressz Kiadó a piac harmadik legnagyobb szereplője.
  #23
2002-05-31 00:00:00
Mára nyilvánvalóvá vált, hogy az internet pénzügyileg mégsem olyan hatalmas piac, mint azt évekkel ezelőtt a piaci elemzők és szereplők gondolták. A szereplők számát tekintve óriásira duzzadt piacon így bekövetkezett a nagy törés, és tavaly komoly konszolidáció kezdődött.
  #24
2002-05-31 00:00:00
A kreativitás mellett a véletlenek összjátékának is szerepe volt abban, hogy a Magyar Hírlap kampányának szövege óriási aktualitással szólt április közepén, hiszen a választások első fordulója után az emberek nagy része már valóban úgy gondolta: „mindegy, hogy ki a miniszterelnök”, a tények számítanak.
#25
2002-05-31 00:00:00
Hetedik alkalommal rendezték meg Tihanyban a magyarországi médiaszakma találkozóját, a Média Hungary konferenciát. A rendezvényen a médiapiac üzleti-gazdasági vonatkozásai mellett számos politikai és tartalmi kérdést is megvitattak a szakemberek. Összefoglalónkban körképet nyújtunk a legfontosabb témakörökről, problémákról, tervekről.
#26
2002-04-30 00:00:00
Németországban a pr-szakma nemrég komoly kihívóra talált a vállalkozói tanácsadó cégekben. Az utóbbiak egyre komolyabban kacsingatnak a közkapcsolati feladatok felé, sőt egyenesen kétségbe vonják a hagyományos pr-ügynökségek kompetenciáját.
#27
2002-04-30 00:00:00
A Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) ötödik szakmai konferenciáján a szakemberek megpróbálták felvázolni a jelenlegi piaci helyzetet, és feltárni, hogy milyen megoldások járulhatnak hozzá a lappiac fellendítéséhez. Cikkünkben a marketing és a hirdetés kérdéseit taglaló szekciók munkáját mutatjuk be.
  #28
2002-04-30 00:00:00
A lappiac alakulását nagymértékben meghatározzák a lapterjesztés kérdései. A siófoki konferencia terjesztési szekciójában e problémakörről beszélgettek a kiadói, illetve terjesztői szakma képviselői. Ezenkívül egyes tisztázatlan jogi kérdések is terítékre kerültek.
#29
2002-04-30 00:00:00
Az MLE siófoki konferenciájának plenáris ülésén több általános problémafelvető előadás hangzott el, amelyek a sajtó helyzetét a teljes médiapiacon próbálták meghatározni, az internettel való viszonyát feltérképezni, és néhányat a jövő céljai közül megfogalmazni.
  #30
2002-04-30 00:00:00
Gazdasági, pénzügyi témában Magyarországon egyértelműen az írott sajtótermékek dominálnak. Az online piacon egyaránt megtalálhatóak a nyomtatott kiadványok online adaptációi, valamint a kizárólag interneten megjelenő gazdasági site-ok is. Cikksorozatunk második részében az utóbbi kategória honlapjait vizsgáljuk meg tüzetesebben, helyzetüket, súlyukat a gazdasági médiában, előnyeiket, hátrányaikat a nyomtatott háttérrel rendelkező weboldalakkal szemben.
#31
2002-04-30 00:00:00
A két legnagyobb és legelismertebb hazai reklámfesztivál, az AdAge The Best (2002-től Kreatív Reklámverseny) és az Arany Penge közel sem egyetlen fóruma a kreatív elmék versengésének. Végigpörgetve a palettát, számos másik, általában specializáltabb témájú megmérettetés áll még a szakma rendelkezésére. A következő oldalakon a teljesség igénye nélkül megpróbáljuk felvonultatni mindazt, ami 2001-ben Magyaországon a kreatív versengés terén történt.
  #32
2002-03-28 00:00:00
1998-ban volt utoljára három bulvárlap egyszerre a magyar napilappiacon, ez a helyzet most a Mai Nap megjelenésével újra fennáll. Bár a szakma egy tizenhárom éves múlttal rendelkező újság esetében kevésbé beszél új piaci szereplő megjelenéséről, mégis az év hátralevő részében jelentős átrendeződés várható. A kérdés azonban az, hogy a bulvárszegmens további erősödésének lehetünk-e majd tanúi a politikai lapok rovására, vagy esetleg a háromból az egyik megint megszűnik.
#33
2002-03-28 00:00:00
Tavaly év végére az óriásplakát-tulajdonosok többsége a Szonda Ipsos és a PPI optimalizáló cég együttműködésével, valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MaKSZ) támogatásával elkészült az Egységes Táblahely-minősítő Rendszer (ETR). 3-4 hónapos működése óta a szakemberek folyamatosan csiszolgatják, finomítgatják, de alapjaiban egyelőre nem kellett módosítani.
  #34
2002-03-28 00:00:00
A pénzügyi kommunikáció egy tőzsdén szereplő vállalat teljes kommunikációjának csupán egy része, ugyanakkor mégis meghatározó eleme. A cégeket elsősorban eredményeik, jövőbeni terveik alapján ítéljük meg, ezektől függ a részvények ára és a befektetők hozzáállása. A tőzsde igen kedvező lehetőséget nyújt a vállalatoknak a nagy mennyiségű és olcsó tőke beszerzésére, ezért fontos a potenciális és meglévő befektetők folyamatos és pontos tájékoztatása akár házon belül, akár külső ügynökség segítségével.
  #35
2002-02-28 00:00:00
Ismét eltelt egy év, újra nyakunkon az adóbevallás nyűge. Míg azonban legtöbbeknek ez kellemetlen házi feladat, addig a civil szervezeteknek, alapítványoknak, egyházaknak igen kedvező lehetőség jótékony céljaik fedezetének előteremtésére. A törvény jóvoltából felajánlható egy százalékok összege ugyanis 2001-ben kis híján elérte a 7 milliárd forintot.
  #36
2002-02-28 00:00:00
A magyar piacon is egyre gyakoribbá válik, hogy a médiatulajdonosok több médiatípusban is igyekeznek pozíciót szerezni maguknak, és ennek megfelelően alakítják a tartalmat. Az úgynevezett cross média szemlélet természetesen nemcsak a tartalomban, hanem a reklámfelületek értékesítésében is megjelenik. Cikkünkben néhány jellemző hazai megoldást mutatunk be.
  #37
2002-02-28 00:00:00
A médiatervezők és a hirdetők még csak most kezdenek felfigyelni rá, holott a fogyasztók körében már átlagon felüli az érdeklődés: ez jellemzi a mozi helyzetét jelenleg. Pedig a reklámszakma „mostohagyereke” számos kedvező lehetőséget nyújthat a sikeres értékesítés eléréséhez. Az összehangolt on- és offscreen megjelenések más médiatípusokban nehezen produkálható hatékonyságot eredményezhetnek.
#38
2001-09-14 00:00:00
Az elmúlt fél év eredményei alapján a szakemberek többsége a reklámpiac stagnálásáról beszél. A Mediagnozis adatai szerint a reklámköltések nominálértéke ugyan növekedett, reálértékben azonban a fejlődés üteme elmaradt a korábbi időszakétól.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás