hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vodafone - belevágott a mobilmarketingbe

Néhány nap múlva kezdetét veszi a Vodafone Mobilmarketing Programjának első kampánya, amelyben a Nivea sport témájú tartalmakkal népszerűsíti férfiaknak szóló termékeit. A Magyarországon úttörőnek számító programba már bekapcsolódott a Coca-Cola, az OTP és a Citroën is. A Kreatív Online úgy tudja, hogy a T-Mobile és a Pannon egyelőre nem rukkol elő hasonló megoldással.
hirdetés

"Napjainkban a mobiltelefon az egyik legszemélyesebb eszközünk, ezért kockázatos vállalkozás tájékoztatást, esetenként fogyasztásösztönzést szolgáló üzeneteket rendelni hozzá" - kezdte a Vodafone keddi sajtótájékoztatóját Nagy Bálint kommunikációs igazgató annak magyarázatával, miért nem vállalta fel hazánkban eddig egyetlen mobilszolgáltató sem a mobilon való reklámozást. Pedig az eszköz hatékony: a hirdetők tartózkodási hely, idő, telefontípus szerint a hagyományos csatornákhoz képest jóval inkább személyre szabott üzeneteket tudnak közvetíteni, nagyobb az interaktivitás és a pontos visszamérhetőség lehetősége is. "Az Egyesült Államokban, ahol már évek óta virágzik az üzletág, tavaly 1,4 milliárd dollárt költöttek mobilreklámra, és az összeg becslések szerint 2011-re ennek tízszeresére emelkedhet. Angliában a Renault Twingo mobilkampányával 20 százalékkal növelte a márkaismertségét, két százalékkal pedig a vásárlási szándékot" - ismertetett néhány pozitív példát a Vodafone üzletfejlesztési igazgatója, Bányai Tamás.

A kockázatot elsősorban az a szkepticizmus jelenti, amivel a mobilhasználók az SMS- és MMS-spamekhez viszonyulnak, ezért a Vodafone a direkt marketingeszközök helyett inkább a mobilhirdetésekre, azaz a tartalomhoz kapcsoló felületekre, mobilwebes reklámokra helyezi a hangsúlyt. A szolgáltatás bevezetését megelőző kutatások azt mutatják, hogy hazánkban 550-600 ezer ember használja mobilját legalább havonta egyszer internetezésre, - elsősorban 20-39 éves, nagyvárosi, közép- és felsőfokú végzettségű férfiak - de a 2,3 millió Vodafone-előfizetőnek 60 százaléka találkozott már reklámmal a mobilján (főleg SMS-ben, kisebb részben MMS-ben), és 70 százalékuknak nem lenne ellenére, hogy mobilreklámokat kapjanak, ha ez valamilyen előnyhöz, vagy kedvezményhez juttatja őket. Ez utóbbira kiváló példa Angliában a Tesco, ami a mobiltulajdonos közelében levő áruház legfrissebb akcióiról értesíti az ügyfelet, de Egyiptomban is rendkívül népszerűek a leárazásokról szóló SMS-ek. Magyarországon a helymeghatározásra épülő reklámhoz, ahogyan a célzott szöveges üzenetekhez is, azonban a mobilelőfizető engedélye kell, így egyelőre inkább az "értékes tartalmak" jelentik majd azt az előnyt, amelyet a mobilosok a reklámért cserébe élvezhetnek. A Nivea, ami a Nivea for men termékek népszerűsítésére kiválónak találta a 60 százalékban férfiak által használt mobilwebet, például olimpiai híreket szolgáltat és focijátékot ajánl fel a regisztrációért cserébe, a Coca-Cola pedig letölthető zeneszámokat.

A Vodafone - a saját célokra eddig is használt - négy csatornán keresztül népszerűsíti a Mobilmarketing Programba bekapcsolódott cégek - a Niveán és a Coca-Colán kívül az OTP és a Citroën - termékeit és márkáit. A célzott hirdetéseken túl a szolgáltató mobilra optimalizált Live portálján, a számítógépről elérhető weboldalán, illetve a nyomtatott magazinjában is megjelennek majd a reklámok, elsősorban azoknak, akik regisztráltak a Vodafone június 13-án indított ingyenes webSMS szolgáltatására, és ezzel hozzájárultak adataik marketingcélú felhasználásához. Azt, hogy ez hány főt jelent, Kiszely László, a cég mobilhirdetési vezetője ugyan nem árulta el, de azt megtudtuk, hogy két hét alatt a Live portálra ellátogatók 29 százaléka kattintott a hirdetésre. "A hirdetésen keresztül az ügyfelek már most egy kattintással felhívhatják az ügyfélszolgálatot, a jövőben pedig akár közvetlenül vásárolhatnak is" - mondta el Weisz Attila, a programot támogató Omnicom Media Group ügyfélkapcsolati igazgatója.

Nagy Bálint hangsúlyozta: a Vodafone büszke arra, hogy elsőként lépett be erre a nagy potenciállal rendelkező új piacra, de az egységes szabványok kialakítása céljából jó lenne, ha a többi hazai mobilszolgáltató is hamarosan megjelenne. Így a hirdetők egységes kampánnyal léphetnének fel mindhárom operációs rendszerben.

A Kreatív Online úgy tudja, hogy egyelőre sem a Pannonnál, sem a T-Mobile-nál nem indul el a mobilmarketing.

Majorosi Emese, a Pannon sajtó- és információs igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy a társaság "több lehetséges megvalósítási módot is figyelembe véve vizsgálja a mobilmarketing szolgáltatások bevezetésének lehetőségét". A Pannon szem előtt tartja, hogy az ilyen típusú szolgáltatás úgy valósuljon meg, hogy az ne legyen zavaró az ügyfelek számára, illetve, hogy a magyar jogi szabályozásnak megfelelően valóban csak azok kaphassák meg a reklámokat, akik ehhez előzetes beleegyezésüket adták.

Hasonlóan vélekedik erről a T-Mobile is. Langsteiner Marianne marketingigazgató azt mondta, hogy a mobiltelefon már az intimszféra kategóriájába tartozik, tehát a hirdetőknek és az ügynökségeknek a korábbiaknál is pontosabban kell célozniuk annak érdekében, hogy az ügyfelekből ne váltsanak ki ellenkezést.

"A mobilreklám ugyanis bármely tényező figyelmen kívül hagyása esetén könnyen a visszájára is fordulhat" - véli Langsteiner Marianne, aki a T-Mobile álláspontjáról elmondta: a mobilmarketing eszköztára hosszabb távon fog kialakulni, és a mobiltelefon, a mobilmarketing fontos kiegészítő eszköz/csatorna lehet a hagyományos reklámeszközök mellett. A marketingigazgató azt is hozzátette, hogy a társaság a mobilreklám esetleges bevezetésénél az ügyfelei kényelmét és igényeit szem előtt tartva dönt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés