hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

újságíró, Index Magyari Péter cikkei

  #1
2013-03-18 00:00:00
  #2
2013-02-08 12:00:00

A januári cseh elnökválasztási kampány a legbizarrabb politikai reklámhadjárat volt, amit az egykori kommunista blokk valaha látott.

  #3
2012-12-13 10:00:00

A novemberben újraválasztott amerikai elnök kampányának az volt a titka, hogy nagyon hatékonyan ötvözte a legősibb és a legmodernebb technikákat.

  #4
2012-10-29 12:48:00

„Természetesen előfordulnak olykor túlzások, amelyek engem is bosszantanak” – mondta egy orosz újságírónak Vlagyimir Putyin állatos kalandjairól. Az orosz elnök minden bizonnyal az összes politikusnál több állattal fotózkodott a 21. században.

  #5
2012-09-10 00:00:00

Nyilván sokan vagyunk, akik minden holland parlamenti választást különös izgalommal várunk. Az elmúlt tíz évben mindig feltűnik egy őrültnek tűnő, radikális figura, aki sztár lesz, akitől félteni kell a nagyon civilizált, nagyon mérsékelt Hollandiát. Aztán a vége mindig az, hogy győznek a kereszténydemokraták és a liberálisok, Hollandia nem radikalizálódik, de a kormány ingatag marad, megint előre hozott választást kell tartani, és ijesztget az új karizmatikus figura.

  #6
2012-06-15 12:00:00

A sikeres politikai kampány jutalma az eskütétel és a beiktatási ünnepség. Az ottani stílus legalább annyira hozzátartozik a győztes politikai üzeneteihez, mint maga a kampány még akkor is, ha nemzeti hagyományok sora ad keretet az eseménynek.

  #7
2012-05-07 12:00:00

Politikai szlogent kitalálni egyáltalán nem egyszerű dolog. Hogy ez Magyarországon sem megy könnyen, arra bizonyíték, hogy az utóbbi két évtizedben is sok olyan szöveget használtak a magyar pártok, amelyeket már régebben valahol máshol sikerrel alkalmaztak. Most néhány ilyenről rántjuk le a leplet, jelezve, hogy a jó szöveg a politikában éppen olyan globális eszköz, mint a kereskedelemben.

  #8
2012-04-09 10:00:00

A negatív kampány akkor a legerősebb, ha nagyon egyszerű és sokkoló.

  #9
2012-03-12 12:00:00

Európa keleti oldalán nem olyan meglepő, ha egy választási kampányban előkerül az úgynevezett szomszédságpolitika.

  #10
2012-02-13 12:00:00

Alig kezdődött el a republikánus előválasztás Amerikában, máris úgy tűnik, hogy nincs az a jelölt, aki be tudná fogni Mitt Romneyt. Persze lehetnek még meglepetések, de ritka az a helyzet, hogy ennyire a kampány elején csak egyetlen komoly esélyessel számoljon a sajtó. Amerikában már január végén erős a közmegegyezés, hogy a republikánusok őt indítják majd el Barack Obama kihívójaként.

  #11
2012-01-12 14:56:00

Spanyolországban még nem nyert akkorát a jobboldal, és nem vesztett akkorát a baloldal soha, mint most novemberben. Egy szürke eminenciás és a visszafogottság hosszabb távon hálás kommunikációs forma lehet az új kormánypártnak.

  #12
2011-12-09 15:31:00

A Palikot Mozgalma egyről 10 százalékra nőtt három hónap alatt Lengyelországban. Mivel nyerte meg a közvéleményt az új sztárpárt? Magyari Péter publiciszikája a Kreatív novemberi lapszámából.

  #13
2011-10-16 00:00:00

Ősidők óta gyakorlat, hogy a legyőzött ellenséget meg kell alázni. A világ első írásos emlékei között vannak azok a győzelmi oszlopok, amelyekre az ókori kelet uralkodói olyanokat írattak, mint például „Legyőztem x ország nyomorult fejedelmét.”

  #14
2011-10-14 12:00:00

„A rendőri munka és a büntetőjog minden eszközét felhasználva zéró toleranciát és hajtóvadászatot hirdetünk az uzsorás bűnözők ellen. Javaslom, hogy törvényben állítsunk korlátot a kölcsönszerződések magas kamatai elé. Azt javaslom, hogy Magyarországon 30 százalékos úgynevezett THM fölött egész egyszerűen ne lehessen hitelt nyújtani.” Ezeket a mondatokat Orbán Viktor mondta el egymás után szeptember 12-én a parlamentben, az országvédelmi terv bejelentésekor. 

  #15
2011-07-15 00:00:00

Hogyan lehet a legkevesebb befektetett energiával és pénzzel megfordítani egy választás várható kimenetelét?

  #16
2011-06-30 00:00:00

Április közepén remekül szerepeltek az Igazi Finnek a finn választásokon. Már 2007-ben addigi történetük legjobb eredményét érték el a négy százalékukkal, de 2011-ben ennél is többet, 19 százalékot kaptak – miközben az összes többi parlamentbe jutott párt kevesebb szavazatot szerzett, mint négy éve. 

  #17
2011-06-15 00:00:00

A május eleji kanadai választás olyan unalmasan kezdődött, mint egy végtelen hómező látképe. Ezt még be is bizonyították szociológusok, ugyanis közvélemény-kutatással kimutatták, hogy a választáshoz kapcsolódó érzések közül a polgárok mintegy harmada (32,6 százalékuk) említette első helyen az unalmat. Izgalmat csak 5,9 százalék érzett. A választások végére pedig földindulásról írt a kanadai sajtó, meg történelmi helyzetről. Mi történt közben?

  #18
2011-05-15 00:00:00

A kormány nagy spórolásra készül. Így tettek elődei is már sokszor: a Bokros-csomagtól kezdődően minden ciklusra jutott egy olyan bejelentés, hogy „most össze kell szednünk magunkat, de aztán nagyon jó lesz”. 

  #19
2011-04-15 00:00:00

2569. alkalommal idézik bíróság elé az olasz miniszterelnököt április 6-án. Silvio Berlusconit még soha nem találták bűnösnek egyetlen ügyben sem. A mostani alkalom azért különleges, mert a történetet kivételesen könnyű megérteni. Nincs benne szó bonyolult céges hálóról, adócsalásról. Viszont megint szó van a kormányfő péniszéről, ami lassan 75 éve szolgálja a leggazdagabb és leghatalmasabb olaszt.

  #20
2011-02-17 15:15:00

Hogyan lett a keménykedésből kompromisszum? Hogy oldotta meg a komány a médiatörvényes kommunikációs bakit? A Kreatív magazin cikke.

  #21
2011-01-15 00:00:00

Idén két új európai kormány is kiadott egy iratot arról, hogy hosszú ellenzékiség után a hatalmat megszerezve mit gondol az általa vezetett társadalomról.

  #22
2010-12-15 12:00:00

A Koch-fivérek Soros Györgyhöz mérhető pénzt öntenek a politikába. Ráadásul őket csak az USA érdekli, kelet-európai dolgokkal nem foglalkoznak. A 35 milliárd dollár vagyonú Charles és David Koch harminc éve igyekeznek befolyásolni a világ legerősebb államának politikáját, és Obama megválasztása óta különösen látványos kampány tapad a kezükhöz. 

  #23
2010-02-23 16:11:53

Lehet valaki egyszerre populista balos népvezér és a liberális politikus? Megnyerheti-e földbirtokosként a parasztokat? Mit tanulhat Magyarország Hondurastól?

  #24
2010-01-11 17:06:20
BKV körüli botrányok olyan helyzetbe hozták a budapesti pártszervezeteket, hogy hirtelen az is rájuk figyelt, aki egyébként soha az életben nem foglalkozott a fővárosi közgyűlés frakcióival.
  #25
2009-08-12 17:31:03
Az európai parlamenti (EP) választások egyik kontinentális tanulsága, hogy viszonylag jól szerepeltek a radikális pártok. Az alacsony részvétel és az elitellenes hangulat nekik kedvezett.
  #26
2009-04-10 16:45:00
Amerikában mindenki, itthon eddig csak a Fidesz alkalmazta: az átlagemberek bevonása a politikai kampányokba rengeteg előnnyel jár, hatékony alkalmazásához viszont lazaság és bátorság kell - véli Magyari Péter, a Kreatív vendég polkomm szakértője.
  #27
2009-03-12 14:12:40
Mit kell tennie annak, aki európai parlamenti képviselő akar lenni, majd a 20 ezer munkaóra alatt összegyűjtött kopogtatócédulák után mennyiért kampányolhat? Mindezt Magyari Péter kiszámolta a Kreatívban.
  #28
2008-12-20 08:59:10
McCain kommunikációs csapatának átvilágítása során fény derült a 2006-os montenegrói függetlenségi népszavazás előtti kampány finanszírozására. De mi köze ehhez a Jelcin-unoka férjének? Magyari Péter elemzése.
#29
2008-10-18 13:12:21
Hogyan kezdi a napot a Gyurcsány-család és mit esznek Orbánék? Mit üzen a szalonnacsúsztatás és a vákumcsomagolt zsemle?  Magyari Péter írása a két pártvezér legutóbbi bulvárszerepléséről.
#30
2008-07-25 16:07:37
Másfél éves szuperkampány ért véget, és rögtön kezdődik a féléves mega-giga-kampány: vége az előválasztási láznak az USA-ban, és jön az elnökválasztás. Ez a világ legnagyobb politikai kampánya, a legtöbb pénzzel és a legnagyobb téttel.
#31
2008-05-04 12:00:00
Ezúttal egy különleges kampányhelyzetre adott megoldásokat vizsgálunk: milyen az, amikor arra kell felhívni a választók figyelmét, hogy szavazzanak a magyarokra?
  #32
2008-03-04 12:00:00
Ritka, hogy ennyire aktuálisak lehetünk még akkor is, ha ez a cikk február elején készült. Márciusban itt a népszavazás, végre lélegzés közben vizsgálhatunk egy igazi kampányt! Most kivételesen el is tekintenék a külföldi példáktól, és csak hazai forrásból merítek. A kontextus kedvéért annyit jegyeznék meg, hogy az elmúlt öt évben Európában csak Olaszországban és Macedóniában fordult elő, hogy pártok népszavazási kérdésekkel akartak sarokba szorítani kormányokat. Mindkét kísérlet csúfos kudarcba fulladt.
#33
2008-02-29 11:43:12
„A népszavazási kampány egy dologban az összes párt részéről közös: mind a lehető legkisebb kockázatot vállalják. A reklámügynökségek munkatársai folyton arról panaszkodnak ebben a lapban is, hogy képtelenség az igazán izgalmas ötleteket eladni, itt mindenki fél a közhelyek átlépésétől. Úgy tűnik, a megrendelők akkor sem jobbak, ha azok történetesen politikusok.” – írja Magyari Péter a márciusi Kreatívban.
#34
2008-02-04 12:00:00
Politikust többek között azért nehezebb eladni, mint mosóport, mert ellenőrizhetetlenül mozgatja a száját. Néha egyetlen elszúrt mondaton múlik a győzelem. Az utóbbi két magyarországi kampányban kulcsszerepe volt az elejtett szavaknak. Kövér László köteles beszédként elhíresült „aki hülye, haljon meg” értelmű kifakadása 2002-ben, illetve Mikola István 2006-os szingli hordázása rendkívül fontos eleme volt a baloldal győztes kampányának. Dávid Ibolya „nem értek a focihoz” félmondatának szétcincálása két választás között is nagyot ütött, a volt igazságügy miniszter könyvében (Miért éppen én? – Dávid Ibolya beszélgetései, Kráter Műhely, Budapest, 2001) szinte többet mosakodik emiatt, mint ahányszor Antall Józsefet méltatja.
  #35
2007-12-04 12:00:00
Továbbra is az a kérdés, mit tegyen a kampányoló politikus, ha az emberek utálják a pártokat. Sorozatunk előző részében megnéztük, hogyan tűntek fel karizmatikus, az ismert politikai elitet a vérbe elhajtó szerencselovagok új pártjaikkal. Most egy bonyolultabb, ám olcsóbb cselt vizsgálunk: hogyan lehet eredményt elérni a gyűlölt struktúrát használva. A tanulságok fontosak, hiszen Magyarországon éppen nagyon nem szeretik a politikusokat. Ha ezen a héten lennének a választások, alig a lakosság fele menne el szavazni. Az emberek harmada meg azt akarja, hogy egy olyan párt kormányozzon, amelyik még nincs is. Ha nem is lesz, akkor is lehet kiút, kérdés, hogy van-e valaki, aki ezt megtalálja.
  #36
2007-11-04 12:00:00
Néha nem megy a bolt. Kimegy a termék a divatból, és ilyenkor az ügyes kereskedő úgy adja el a jószágát, mintha az valami teljesen más lenne, mint amit megszoktunk. Az újság mellé ajándékot csomagolnak, a politikus pedig úgy csinál, mintha gyűlölné a politikát. Olyankor van az utóbbira igény, amikor az emberek úgy utálnak minden pártot és arcot, mint itt, Magyarországon. Az alábbiakban megnézzük, hogy mit csináltak ilyenkor külföldön, és hogyan bénáznak itthon.
  #37
2007-10-04 12:00:00
Karl Rove, akit úgy is szoktak becézni, hogy Bush elnök agya, nyáron bejelentette, hogy családi okokra hivatkozva visszavonul. Ő vezette az ifjabb Bush mindkét kormányzói és elnöki kampányát, és ő felelt az elmúlt hat év kormányzati kommunikációjáért is. Kampányzseninek tartják, és tény, sokat nyert. 1981 és 1994 között magánzó volt, fontos tisztségre jelölt ügyfelei közül 41-ből 34-en nyertek. Még az öreg Bush oldalán kezdte a pályát, 1973-ban.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás