hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Blikk és a Story a legolvasottabb

A magyar lakosság továbbra is szívesen olvas nyomtatott sajtóterméket - áll a GfK Hungária és a Szonda Ipsos idei első félévet összegző Nemzeti Média Analízisében. Országos szinten élen a Blikk és a Story, lokálisan viszont a helyi lapoknak a legnagyobb az olvasottsága.
hirdetés

A GfK Hungária és a Szonda Ipsos január és június között végzett Nemzeti Médiaanalízis tanulmánya szerint a magyar lakosság újságolvasási kedve nem lankadt, hiszen 100 emberből 84 olvasott legalább egy lapot a kutatásban szereplő 162 sajtótermék közül. Ez azt jelenti, hogy az olvasók átlagban 4,6 lapot vettek a kezükbe a vizsgált időszakban.
 

Lap címe Az egy lapszámra jutó olvasottság növekedése (ezer fő)
Képes Sport 48
Nemzeti Sport 25
Észak-Magyarország 23
Exit 20
Popcorn 17
Kiskegyed 17
TV Kéthetes 15
Bravo Girl 13
Helyi Téma 13
Chip Számítástechnika&Kommunikáció 13
Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2008. I. félév


A legolvasottabb pénzért megvásárolható sajtótermék a Blikk volt, amely minden egyes lapszámával 1,3 millió felnőttet volt képes elérni 2008 első felében. A hetilapok közül a Story-t olvassák a legtöbben, míg a havi és egyéb gyakorisággal megjelenő kiadványok között a  Nők Lapja Konyha az első - olvasható a GfK Hungária és a Szonda Ipsos közleményében.

Az olvasottság növekedése terén a sportsajtó teljesített kiemelkedően az első félévben: összességében 6 százalékkal olvastak többen sportújságokat, mint a megelőző időszakban. A Képes Sport 48 ezerrel, míg a Nemzeti Sport 25 ezerrel tudta növelni a lapszámra jutó olvasóinak számát, de érdekes tendenciák bújhatnak meg az Észak-Magyarország 23 ezres, a Popcorn 20 ezres, valamint a Helyi Téma közéleti és a Chip számítástechnikai lapok 13-13 ezres növekedésében.
 

Legolvasottabb budapesti és vidéki lapok
  Budapest Vidék
1 Helyi Téma Megyei napilap*
2 Nők Lapja Story
3 Story Blikk
4 Metro Kiskegyed
5 Színes RTV Nők Lapja
6 Blikk Vasárnap Reggel
7 Kiskegyed Színes RTV
8 TVR Hét Vasárnapi Blikk
9 HVG TVR Hét
10 Best Best

* 20 megyei napilap közül valamelyiket olvassa
Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2008. I. félév


Tematikus bontásban továbbra is az önállóan terjesztett tévémagazinok a legnépszerűbbek; a felnőtt lakosság 31 százaléka bogarássza őket rendszeresen. 30 százalékban képviseltették magukat azok, akik előnyben részesítik a helyi híreket közlő megyei sajtóorgánumokat, míg a harmadik legolvasottabb csoportot az általános női lapok jelentik 27 százalékkal.

A megyei napilapok olvasottsága a teljes felnőtt népesség körében az egyik legmagasabb, de a helyi sajtó előretörése Budapesten is megtörtént. Nem csupán a vidéki olvasottsági rangsor első helyét foglalják el a megyei napilapok, hanem a fővárosi tabella legmagasabb fokán is egy lokalizált kiadvány, a Helyi Téma szerepel.

A kutatás háttere
A Nemzeti Médiaanalízis felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet készítette. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata különös tekintettel a nyomtatott sajtó fogyasztására. A felmérés havonta 2.610, azaz évente 31.320 személy megkérdezésével történik sztenderd kérdőív segítségével. A megkérdezések véletlen módon kiválasztott célszemélyek háztartásaiban folynak, számítógéppel támogatott módszerrel (CAPI).

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés