hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Tilos Rádió után az RTL Klub ellen is eljárás indult

Eljárást indított az NMHH az RTL Klub ellen egy híradóban sugárzott, szerintük hatásvadász bűnügyi riport miatt.

hirdetés

Az RTL Klub október 1-jén arról számolt be, hogy egy fiatalember brutálisan meggyilkolta a testvérét. A nagymányoki férfi megölte és feldarabolta testvérét, majd lefilmezte és elrejtette a holttestet. A hatóság szerint a felvételeken egy vérfoltos matrac, és egy szintén véres székláb is látható. Ezek a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (MNHH) szerint "hatásvadász módon fokozhatták a szöveg hatását". A hatóságnak a ház tornácán, udvarán és kerítésénél készített képek sem tetszettek, mert azok „ kiábrándító és nyomasztó hatást keltettek, megteremtve ezzel a mind nagyobb érzelmi bevonódás lehetőségét.”

A hatóság egyebek mellett azt kifogásolja, hogy tényszerű tájékoztatás helyett a műsor a megrázó, meghökkentő részleteket emelte ki, amelyek "megragadhattak a fiatalkorú nézők tudatában".

Az RTL Klub visszautasította az NMHH megállapításait: bár beszámoltak a megdöbbentő részletekről, brutális képeket nem mutattak.

A hatóság szerint a műsort vezető Szellő Istvánnak már a hír felolvasása előtt fel kellett volna hívni a figyelmet a megdöbbentő részletekre, de ezt csak a riportfilm lejátszása előtt tette meg.

Az RTL Klub álláspontja az, hogy ha nem számolhatnak be erőszakról vagy balesetről, mert az ilyen hírek az NMHH szerint esetleg a nyugalom megzavarására alkalmasak, akkor sérül a szerkesztői szabadság: nem tudósíthattak volna a móri mészárlásról, a pécsi egyetemi lövöldözésről vagy a Cozma-gyilkosságról.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés