hirdetés
hirdetés
hirdetés

Exkluzív tudósítás Cannes-ból

Act Responsible - felelős kreatívok

Hitler focistafrizurával, villanykörtét becsavaró orangután, faágon élő polip, szemétből összerakott pelikán és kuka evőeszközzel - néhány kreatív, ami azért készült, hogy felkeltse a figyelmet, és a különböző szociális, ökológiai és humanitárius problémákra terelje a beszédet. A cannes-i fesztiválpalota egyik termében az Act Responsible által összegyűjtött nemzetközi társadalmi célú kampányok kreatívjait állították ki.
hirdetés
A tematikus csoportok szerint - például ökológiai problémák, állatvédelem, háborús bűnök, szociális felelősség - kiállított kreatívok között magyar kampány is szerepel: az Ogilvy által készített „Orangutan” című képen a „save or not save” felirat szerepel a megmentésre váró orángután képe előtt, a nézőre bízva, hogy a „yes”-re vagy a „no”-ra klikkel. Több magyar művel ugyan nem találkoztunk a kiállításon, de kelet-európai kreatívokkal annál inkább: több román munkát lehet látni, melyek közül látványosságát tekintve mindenképpen kiemelkedett a bukaresti Ogilvy & Mather által a WWF-nek készített, egy szemétből összerakott pelikánt ábrázoló print.

A DDB varsói irodája készítette a híres Munch-festménynek, a Sikolynak a Peta (People for the Ethical Treatment of Animals) állatvédő szervezet által inspirált változatát, melyen emberek helyett csirkék szerepelnek - a DDB és a Peta ezzel a nagyüzemi csirketenyésztésben uralkodó „embertelen” körülményekre kívánta felhívni a figyelmet.

A kiállításon számos munka a tengeri élővilágra, illetve annak veszélyeztetettségére koncentrált: a Young & Rubicam (Y&R) kreatívjai között látható például a tengeri élőlényeket nem a tengeri élőhelyükön, hanem erdőben vagy éppen sivatagban ábrázoló, a Surfrider Foundationnak készített hirdetések. Szintén a Y&R munkája az a kép, melyen Mózes szétválasztja a Vörös-tengert és feltárulnak az addig a mélyén lapuló szeméthegyek.

A legprovokatívabb reklámok - mint általában - szociális kérdésekre, azon belül is a társadalmi ellentétekre, egyenlőtlenségekre fókuszáltak. A Hitlert focistafrizurában vagy éppen egy focizó horogkeresztet ábrázoló kreatív (a CLM BBDO munkája) a futballhoz kapcsolódó rasszizmus ellen szólal fel, a kukára evőeszközöket helyező Leo Burnett hirdetése pedig az élelmiszerpazarlás tarthatatlan mértékére hívja fel a figyelmet. 

A kiállított művek egy része, valamint tévés és online kampányok is megtekinthetőek a szervezetet támogató AdForum honlapján.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés