hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google – új hirdetési partnerprogram

Google Affiliate Network néven új hirdetési partnerprogramot indított a Google június 30-tól. A szolgáltatás egyelőre csak az amerikai felhasználók számára érhető el, és gyakorlatilag nem más, mint a márciusban bekebelezett DoubleClick PerformicsAffiliate Network-jének átnevezése. Utánanéztünk, mire jó.
hirdetés

Új néven és új felhasználói felülettel működik júliustól a DoubleClick korábbi affiliate marketing szolgáltatása, a Performics. Az affiliate marketing lényege, hogy a hirdetéseket megjelenítő weboldalak nem a megjelenések alapján számláznak, hanem például az átkattintások vagy a tőlük induló vásárlások után kapnak részesedést.

Az átmárkázás várható volt, miután az elsődlegesen szövegalapú hirdetések értékesítésével foglakozó keresőóriás, a Google idén márciusban felvásárolta a bannerhirdetési piacon vezető New York-i céget, hogy a két szolgáltató infrastruktúrájának és technológiájának kombinálásával a korábbinál célzottabb képalapú hirdetési lehetőségeket biztosítson partnereinek. Szakértők szerint a Google Affiliate Network piacra dobása elsősorban az Associates néven hasonló szolgáltatást működtető Amazonnak és a ValueClicknek jelenthet nagy konkurenciát.

Mit tud?
Az 1998-ban indított, és a DoubleClick által 2004-ben felvásárolt Performics az első teljes körű szolgáltatást nyújtó affiliate network volt: egy olyan hálózat, amellyel a hirdetők és honlaptulajdonosok – az egymással való megegyezés alapján – hirdetni tudtak, illetve ezen hirdetésekhez kapcsolódó statisztikai adatokhoz jutottak. A DoubleClick tehát nem vásárolt, és nem adott el hirdetéseket, hirdetési felületeket, csak a technológiát biztosította, a hirdetést megjelenítő honlaptulajdonos pedig nem megtekintés vagy rákattintás (pay-per-click) után kapott jutalékot, hanem a hirdetett szolgáltatás igénybevétele (pay-per-action) vagy más kritériumok – például bizonyos összeg elköltése, program letöltése – alapján.

„A weboldalak tulajdonosai kiválaszthatják a hirdetőiket, a hirdetők pedig elfogadhatják, vagy visszautasíthatják őket. A hirdetőknek továbbá lehetőségük van a megrendelések törlésére, és így nem kell fizetniük a csalások vagy a visszamondott megrendelések után” – vázolta a szolgálatás előnyeit a Kreatív Online-nak Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője, és hozzátette: „Az Affiliate Network nem kampányokra, hanem hosszú távú, eladás-központú marketing programokra alkalmas. A hirdetőknek például olyan szerződést kell aláírniuk, amelyben vállalják a megrendelések egy minimum mennyiségét.”

Nálunk nem ment
Bár a Google 2005-ben, AdSense Hivatkozók néven maga is indított olyan programot, amely az új szolgáltatáshoz hasonlóan, pay-per-action alapú hirdetések megjelenítésével nyújtott pénzkereseti forrást a honlaptulajdonosoknak, de ezzel kezdetben kizárólag a Google termékeit és a Firefox böngészőt lehetett hirdetni. A későbbiekben ezt bővítették a Google másik hirdetési szolgáltatásában, az AdWords-ben résztvevők hirdetéseivel is, amelyek közül Magyarországon a Bookline és a Voxinfo ajánlatai voltak elérhetőek. Az AdSense Hivatkozók mégsem bizonyult túl sikeresnek, jövedelmezősége a vártnál jóval kisebb volt.

Az Affiliate Network bevezetése után így aztán a Google úgy döntött, hogy egy hónap múlva, augusztus utolsó hetével megszünteti az AdSense Hivatkozókat, és Ajánlókat, valamint az ehhez kapcsolódó AdWords pay-per-click hirdetéseket. Az új szolgáltatás kizárólag az amerikai piacra koncentrál, jelenleg olyan amerikai hirdetők vesznek részt benne, mint a Bank of America, Barnes & Noble, Citi, Target, vagy a Verizon. A magyar hirdetőknek és honlaptulajdonosoknak így egyelőre nincs lehetőségük váltani.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés