hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - megtévesztő gyógyhatás

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két egészségmegőrző termékek forgalmazásával foglalkozó vállalkozást is elmarasztalt, mert nem létező gyógyhatást, illetve szintén fiktív piacelsőséget kommunikáltak. A versenyhivatal 10 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyhatás-félretájékoztatásért.
hirdetés
A Manufaktura ellen azért indult eljárás, mert két termékének - a „SPA méregtelenítő készülék” és a „SymBioGel” - reklámjaiban azt állította, hogy az előbbi például megszünteti és/vagy csökkenti az álmatlanságot, fejfájást, súlyfelesleget, alkohol-, drog- nikotinfüggőséget, cukorbetegséget, májproblémákat, az utóbbi pedig megszünteti a felfúvódást, a vastagbélgyulladást, és alkalmas a rákos megbetegedések megelőzésére.

A két termékkel kapcsolatban azonban az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) több kifogást fogalmazott meg. A SPA méregtelenítő készülék hatásossága pedig a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kara Orvosi Genetikai Intézetének véleménye szerint sem bizonyítható, ráadásul felmerült az is, hogy hosszabb távon, rendszeres használat mellett a készülék mérgezést és fémallergiát okozhat.

A GVH ezért 10 millió forintos bírságot szabott ki a Manufaktúrára.

A másik elmarasztalt vállalat, a Bennovum az általa működtetett Herbaház nevű egészségmegőrző termékeket árusító boltját hirdette mint piacvezetőt óriásplakáton és az interneten „Az ország legnagyobb bio- és gyógytermék szakáruháza” szlogennel.

Az állítással szemben azonban nem a Bennovum, hanem a Mediline által üzemeltetett biobolt a legnagyobb területű és választékú üzlet Magyarországon ebben a piaci szegmensben.
Bírságot ebben az esetben nem szabott ki a GVH, mert a Bennovum az eljárás megindításával párhuzamosan felhagyott a jogsértő reklámok közzétételével.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés