hirdetés
hirdetés
hirdetés

Media Hungary - igazságtalan a szabályozás

Nagy szükség lenne Magyarországon saját fikciós sorozatgyártásra, de ehhez sok pénz kell. A kereskedelmi tévék csak akkor tudnak erre áldozni, ha a médiatörvény jelenlegi igazságtalan szabályozása megszűnik. Többek között erről beszélt Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Média Hungary konferencián, Tihanyban.
hirdetés
Jelentősen megváltozott a nagy kereskedelmi tévék médiakörnyezete az elmúlt néhány évben, de a játékszabályokat nem alakították ezekhez a változásokhoz. Az interneten elindult a mozgóképes tartalomgyártás, lényegesen nőtt a kábelcsatornák száma, a kereskedelmi televíziózás elindulásakor tizenhét magyar nyelvű csatorna volt, most hatvan. Ezzel a gondolattal kezdte előadást Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Média Hungary konferencián, a Club Tihany teniszpályáiból átalakított konferenciateremben. Az előadás elsősorban a médiapiacon lezajló változásokat sorolta el és párhuzamba állította mindezt a tévék működését szabályozó jogi keretek változatlanságával.

Kolosi szerint a nagy csatornák úgy tarthatják meg pozícióikat, ha megpróbálnak az összes platformra megfelelő tartalmat gyártani, másrészt csatorna-családokat hoznak létre. Emellett pedig márkát építenek, nagy sorozatokat vásárolnak és a saját fikciós tartalomgyártásra is  kiemelt hangsúlyt fektetnek. Az RTL Klub programigazgatója szerint a saját gyártású sorozattal lehet a legerősebben a csatornához kötni a nézőt. Ezen kívül nagy eseményeket kell kreálni, ami szintén tömegeket érdekel, valamint a helyszíni közvetítés miatt azonos időben ülteti a nézőket a tévé elé.

A legnagyobb nehézség viszont az előadó szerint az, hogy ezek a produkciók nagyon sokba kerülnek, amit a kereskedelmi csatornák nehezen tudnak előteremteni akkor, ha a jogi környezet felesleges akadályokat helyez eléjük. Kolosi szerint nem igazságos, hogy az internetes platformon működő médiacégekre más jogszabályok vonatkoznak, ezzel a nagy kereskedelmi tévécsatornák versenyhátrányba kerülnek. Szintén nehezíti számukra a pozícióik megőrzését, hogy a hazai médiaszabályozás tiltja, hogy a nagy kereskedelmi csatornák tematikus, célcsoport-specifikus csatornákat indítsanak.

Kolosi az 1977-1998 között született úgynevezett „Y" generációról szóló blokkal fejezet be az előadását, itt a médiahsználatra és az életmódra jellemző változásokat sorolta fel egy Youtube-on talált videó kíséretében.

A RTL Klub programigazgatója záró mondataiban ismét felhívta a figyelemet a saját gyártású fikciós sorozatok fontosságára, mielőtt Szily Nóra műsorvezető jó étvágyat kívánt az ebédhez a több száz fős közönségnek.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés