hirdetés
hirdetés
hirdetés

Programtenger a Reklámhéten

Fabricius Gábor megtanít arra, hogyan építsük fel önmagunkat, Sas István azt kérdezi, hogy neked bejönnek-e a király, sirály, kúl, zsír, állat és beteg reklámok, özv. Kákosi Sándorné, Ica néni pedig médiafogyasztóként mond előszót - ízelítő a ma startoló Reklámhét programjából. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) több partnerszervezettel együtt hétnaposra hizlalta az öt városban futó rendezvényt, aminek része az idén Szakmai Brekkeknek elnevezett egri konferencia is.
hirdetés

A reklámszakma értékeinek bemutatása a célja a ma kezdődő Reklámhétnek, az MRSZ azonban nemcsak a reklámértő és - szerető, hanem az attól elforduló közönséget is szeretné megszólítani. Ennek nyomán az eddig három alkalommal megszervezett ötnapos esemény hosszabb lesz, a neve szerint valóban hét napig tart és az előadásokon kívül más programokkal és új helyszíneken is várják az érdeklődőket. 

Míg korábban októberben a budapesti és vidéki egyetemeken és főiskolákon zajlottak a Reklámhét programjai, addig idén az egri Reklám- és Marketingkonferencia köré szervezték a rendezvényt, a helyszínek között pedig a Szabó Ervin Könyvtár és a Vidámpark is szerepel, de a Danubius Rádió is szerepet vállalt a reklámok népszerűsítésében. A rádióban a Reklámhét végén olyan zenék futnak majd, amiket reklámokból ismert meg a közönség.

Bár az egri reklámkonferencia az egyetlen fizetős része a Reklámhétnek, a szervezők úgy döntöttek, hogy a diákok számára elérhetővé teszik az ott elhangzottakat. Ehhez azonban nem kell Egerbe utazni, hanem elég a Magyar Telekom székházba elmenni, ahol élő, internetes közvetítés látható a kétnapos rendezvényről.

Mint arról beszámoltunk, idén az egri reklámkonferencia a marketing témával bővült és először számos szakmai szervezet együttműködésével - Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), Art Directors Club Hungary (ADCH), Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), Professzionális Piackutatók Társasága (PPT) és a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) - valósul meg. A konferenciát az elmúlt két évhez hasonlóan a HD Group szervezi.

A rendezvényen adják át az ADCH Mérleg 2008 reklámversenyének díjait. A zsűri a 141 nevezés közül 48-at juttatott a shortlistre.

Az ADCH tavaly ítélt oda először kilókat a legjobb alkotásoknak, akkor online kategóriában a Kirowski, art direkció/copywriting kategóriában a DDB, direkt kategóriában a Supergroup, az alternatív munkák versenyén pedig a Leo Burnett lett első.

Ízelítő a programokból

Szeptember 22.
Budapest, Szeged - divat, szex, reklám, film

Délután háromkor Sas István „Az Én, a Divat, a Reklám és a szemtelen Mémek” címmel tartott előadásával nyit a Reklámhét a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban, F. Dózsa Katalin művészettörténész az elmúlt kétszáz év divat és reklám kapcsolatát mutatja be, Papp-Váry Árpád, a BKF marketingintézetének a vezetője pedig „Az ördög Pradát visel” címmel beszél a filmekben megjelenő divatmárkákról. A Republic kreatívigazgatója, Fabricius Gábor „Divat, szex, átváltozás” címmel zárja a napot. A helyszínen egyébként a divat, szépség, reklám fogalmak közé illeszkedő reklámplakátkiállítás nyílik a Budapesti Gyűjtemény anyagából. Közben egy másik budapesti program is lesz, a direktmarketing piac mai helyzetéről a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) szervezett egy várhatóan kétórás beszélgetést.

A nyitónaphoz Szeged is csatlakozott, a városban két rádiós - Horváth Péter, a Magyar Rádió (MR6) Szegedi Regionális és Nemzetiségi Stúdiójának vezető szerkesztője és Kőszegi András, a Gazdasági Rádió egyik alapítója - tart előadást Trendek az elektronikus médiumokban térben és időben címmel.
 
Szeptember 23.
Eger, Szeged - szexepiltől a Mérleg 2008-ig

Ötperces monológgal veszi kezdetét a hivatalos köszöntők után az egri konferencia, a Hová tűnt a szakma szexepilje? címmel ügynökségi és megbízói oldalról lesznek mini-előadások. Délután négy szekcióülés lesz egyidőben: az egyik az ADCH előadása lesz, a program többek között szórakoztató kreatív alkotóversenyt ígér. Egy másik teremben a reklámhatékonyság mérésének mítoszairól, egy harmadikban a direkt marketing 2.0-ról lesz szekcióülés, míg a negyedik a marketing és reklám, mint szervezeti funkciók címmel zajlik egészen a gálavacsoráig és az ADCH Mérleg 2008 díjkiosztójáig.

Szegeden délután ötkor a helyi grafikai stúdiók valamint a Somogyi Könyvtár reklámtörténeti kiállításának a megnyitója kezdődik.
 
Szeptember 24.
Eger, Budapest, Pécs - márkaépítés, jövő médiaeszközei, EKF

A konferencia második napja szintén négy szekcióüléssel zajlik, szó lesz például a márkaépítésről, a kereskedelmi láncok és fogyasztóvédelem reklámpiaci helyzetéről, elhangzik néhány „szexi sikersztori” a kultúrából, de lesz egy beszélgetés arról, hogy az ügynökségek újabb szerepekben tűnnek fel, és szólnak a jelenben a jövő médiaeszközeiről.

Pécsen a Netmester Produkció szervezésében zajlik a Reklámhét, a programok a 2010-es Európa Kulturális Fővárosa (EKF) címhez kötődnek, az ismert helyi közéleti és szakembereken kívül előadást tart például Szeles Péter, a Magyar PR Szövetéség elnöke és Vujity Tvrtko riporter.

Szegeden a Belvárosi Moziban a Clio Awards díjnyertes reklámfilmjeit vetítik, de a budapesti reklám- és marektingszakma képviselői sem maradnak program nlélkül, ha meghívást kaptak a Metropol névre váltott Metro ingyenes napilap tízéves szülinapi partijára.

Szeptember 25.
Budapest, öt helyszín - átváltozás, grafológia, letűnt szleng

A Reklámhét legdúsabb napja lesz a csütörtök, ekkor négy városban zajlanak a programok, Budapesten például öt helyszínen.

Az ELTE Bölcsészettudományi Karán Fabricius Gábor arról az átváltozás művészete kapcsán arról beszél, hogy hogyan építsük fel önmagunkat, Hamperger Anita, a Grafológiai Intézet munkatársa pedig elárulja, hogy mit sugallnak azok az írások, amiket a kreatívokban lehet látni. Sas István minden letűnt szleng-szót beillesztett előadásának címébe: „Neked bejönnek? Király, Sirály, Kúl, Zsír, Állat és Beteg reklámok – pszichológia a reklámban és az életben” címmel. Az egyetemen az ebédszünetet követően is folytatódik a program a fogyasztás pszichológiájáról Iglódi Csabával, a Magyar Fogyasztó Platform vezetőjével, de lesz kerekasztal beszélgetés a reklámszakmáról a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében arról, hogy miért érdemes itt dolgozni. A délután workshopokkal zárul, meg lehet tudni azt , hogy mit tesz a jó önéletrajz, vagyis az álláskeresében mik a hatékony önreklám eszközei.

A BME Oktatói Klubja digitális délelőttjét a Google a „kezdőknek” szervezi keresőmarketing témájában, míg a déluánért az MRSZ internet-tagozata a felelős, a mobiltelefon lehetőségeiről, a netes videókról az interaktív pr-ről és a gerillamarketingről. A Google a keresőmarketingben már haladóira is gondolt, a Google Advertising Professional (GAP) vizsgával rendelkezőknek az Artotelben tart továbbképzést. 

A Duna TV az On-air Group szervezésében zajló ötfelvonásos programnak ad otthon: a bevezetőt özv. Kákosi Sándorné, Ica néni médiafogyasztó mondja el, majd felvonulnak a nagy médiumok nagy emberei, például: Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, Tiszttartó Titusz, a Danubius vezérigazgató-helyettese, a Ringier-től Papp Gábor lapigazgató és Máth András kutatásvezető.

Este hétkor a Docuart a How to get ahead in advertising? címmel vetít egy angol nyelvű filmet.

Debrecen, Pécs, Szeged, Székesfehérvár - mosóporreklámok és plakáttrendek
Debrecenben Papp-Váry Árpád arra próbál választ adni, hogy miért ilyen unalmasak a mosóporreklámok, Gosztonyi Csaba ügynökségvezető, a Magyar Reklám kiadvány főszerkesztője a begyöpösödött reklámcsinálók számára fogalmaz meg intelmeket, de a Kreatív Csoport is megjelenik a Reklámhéten: Pál Zsombor szerkesztő előadásának a címe: „Tényleg a 10 millió reklámos országa vagyunk?”.

Pécsen flashmob lesz, Szegeden tervezőgrafikusok kiállítása nyílik meg, és a témához kapcsolódóan a múlt század reklámgrafika-trendjeiről, valamint a mai plakátokról és plakáttrendekről beszélnek.

A székesfehérvári Kodolányi János Főiskolán délután egykor kezdődnek az előadások – többek között Simon Krisztiánnal, a Marketing Media vezető szerkesztőjével, Kőszegi Andrással, Sas Istvánnal és Borsos Sándorral, a Reklámzabálók főszervezőjével.

Szeptember 26.
Budapest, Pécs, Szeged - gerillák, filmvetítés

A Budapesti Műszaki Egyetem (BME) a mobilmarketinges témának ad otthon a Mobilmarketing és Tartalomipari Egyesület szervezésében, majd az MRSZ tagozatai szervezésében lesznek programok. Az „elit harcosok klubja” blokkot az MRSZ gerillamarketing tagozata szervezte, a felkért szakemberek gerilla- és vírusmarketing esettanulmányokat visznek, ezek közül a közönség kiválasztja a számára legjobbat.

Eztán a szövetség Digital Signage tagozata lép színre, és olyan prezentációt ígér, amely a jövô reklámeszközeit hozza el a jelenbe, és betekintést nyújt a legújabb technológiákba.

A DocuArt moziban levetítik A reklám helye című filmet.
A pécsi program lakatpostát ígér, Szegeden pedig a divat és szépségipar legjobb és legrosszabb product placementjeiről tart előadást Papp-Váry Árpád, majd a Revisiont képviseli Bonyhádi Gábor a „Guerrilla Fashion - Gerillamarketing a divat bizniszben”című előadásával.

Szeptember 27.
Budapest – dedikálás, filmvetítés

Szombaton a Libri Mammut könyváruházban a Hazugság, önámítás, érdek című könyv szerzői - Sas István, Mérô László, Popper Péter – dedikálásra és beszélgetésre várja az érdeklődőket. Este a DocuArt-ban levetítik a Thank you for smoking! című filmet.

Szeptember 28.
Budapest – vidám vasárnap Hurka Gyurkával, Traubival, Helló Leóval

A Reklámhét utolsó napja a Vidámparkban zárul, levetítik a Sas István által összegyűjtött 234 darab régi reklámfilmet: többek közt a Disznósajtot, Hurka Gyurkát, a Pécsi kesztyűt, az S modell-t, a Liberó gyerekeket, a Traubit akarunk-ot és a Helló Leót is. Délután másféle reklámfilmek futnak majd, a válogatást a Reklámzabálók készítették.
Az egyhetes program a DocuArt-ban zárul a Cseh álom című filmmel.

Részletes programok a Reklámhét és a konferencia honlapján.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés