Tudósítás Cannes-ból
Cannes Lions 2008: integrálás, úttörés, megváltás
2008. június 23. 15:32
Véget ért a sok vélemény szerint úttörően új megoldásokat is felvillantó 2008-as Cannes Lions reklámfesztivál. Ha lemaradt a részletes tudósításokról vagy átfutná még egyszer a lényeget, olvassa el összegzésünket! Díjak és trendek, magyarok és bulik, előadások és hangulatjelentések.
- Nagydíjak: paradigmaváltás ezerrel
- A Blinkx vezetője nem sírt még bannertől
- Az HBO lehet az év nagy nyertese Cannes-ban
- Cannes - magyar kampányt díjaztak
- Cannes - Nem tudnak, vagy nem akarnak nevezni a magyarok
- Cannes Lions - bátrabbak a magyarok
- Cannes Lions - magyarok a shortlisten
- David Droga: „egyszerűen csak szét kell dolgozni a seggedet"
- Kína klónozza a hálózati ügynökségi márkákat
- Még egy Leo Burnettes shortlist-hely
- Nem lesz több magyar díjazott
- Rupert Murdoch: „a Facebook egy telefonkönyv"
- Szőke kapitány - oroszlánt kapott Cannes-ban
- Újabb magyar alkotás a rövidlistán
Ha Ön is azon 9 999 967 magyar közé tartozik, akik még nem jártak Cannes-ban a reklámfesztivál ideje alatt, kezdje szubjektív zárótudósításunkkal arról, mi az a Cannes Lions, hogy néz ki, kinek jó és miért!
Nyertesek, és ami mögöttük van
A zsűri és az általunk megkérdezett résztvevők véleménye szerint is számos markánsan és szokatlanul előremutató munka szerepelt az idei fesztivál élmezőnyében. Az integrált kategória fődíját a Microsoft Xbox-játéka, a Halo 3 promóhadjárata nyerte a jövőben játszódó fiktív háborút valószerűen bemutató reklám- és dokumentumvideókkal, az új megoldásoknak kijáró Titanium díjat az Uniqlo ruhamárka blogokat célzó kampánya kapta. A filmek között fődíjas a Cadbury gorillás reklámja, és ugyanitt arannyal végzett, az outdoor kategóriában viszont fődíjas lett az HBO házfalra vetített, majd online folytatódó, nyolc New York-i sztorit bemutató, erősen addiktív Voyeur kampánya. A direkt kategóriát a Times of India napilap egész országot megmozgató, új vezetőket kereső Lead India tarolta le. A Kreatív által a fesztiválon megkérdezett magyar és nemzetközi kreatívok szerint az egy-egy csatornát remekül kihasználó, úttörő kampányokból (Lead India) épp úgy érdemes lehet tanulni, mint a több csatornán is mesterien átvezetett megoldásokból (HBO Voyeur).
» Beszámolónk a filmes, integrált és Titanium díjazottakról videókkal
» Szubjektív válogatás a Kreatív Cannes blogon a film kategória arany és ezüst filmjeiből
» A Kreatív Online cikke az HBO Voyeur kampányáról
» Times of India: Lead India
Magyarok: egy bronz, öt shortlist-hely
Idén újra született magyar siker Cannes-ban: a Djuice számára a Leo Burnett által készített SMS Bandi kampány a cyber kategóriában ért bronzot. Emellett rövidlistára került az ügynökség Secret Jewel kampánya a promo, illetve az Ogilvy három – egy végül díjazott másik Ogilvys munkára sokban hasonlító – matchboxos munkája az outdoor kategóriában.
» Összegzésünk a magyar nevezésekről
» Kreatív Cannes blog: Kamureklámok, SMS Bandik, hónaljmatricák a magyar nevezések között
» Az Addict blog a matchboxos munkákról
» Hírünk: Szőke kapitány cannes-i oroszlánja
Magyarok a fesztiválon
A Leo Burnett és az Ogilvy dominálta klasszikus ügynökségi oldalról a cannes-i fizikai jelenlétet is, rajtuk kívül a Neo ügyvezetője, illetve filmgyártó/utómunka cégek – a Strawberry Films, a Future Films, a Revolver Films, az Argus és a GYÁR – vezetői és munkatársai voltak még jelen. A Leo Burnett buliját és az Argus/Revolver/GYÁR yachtot meg is látogattuk.
» Kreatív hangulatellenőrzés: Leo Burnett, Argus/GYÁR
» Hol vannak a magyarok?
» Ki van itt? Refresh
Előadások…
David Droga, a reklámvilág aktuális kreatív fenegyereke épp megmenti a világot a UNICEF-fel, Rupert Murdoch nem mondott semmit, csak beszólt a Facebookra, szárnysegédje szerint viszont ideje minden ügyfélnek jó sokat médiakölteni, most, hogy itt van a recesszió. Az oroszok nem csak reklámozni nem tudnak, de előadni sem, viszont szájháborúba keveredtek az ukránokkal, közben szépen elnyomultak mellettük a kínaiak. A fenéktörlési technika gyermekkori elsajátítása egész nemzetek lelkületét befolyásolja, és még nincs itt az online márkázás aranykora, de minden nagy szereplő szerint egyből érezni fogjuk, ha egyszer eljő.
» Tudósításunk David Droga mesterkurzusáról
» Tudósításunk Rupert Murdoch és Peter Chernin beszélgetéséről
» Tudósításunk a nyomuló kínaiakról
» A Kreatív Cannes blog az oroszok balul elsült előadásáról
» A Kreatív Cannes blog a fenéktörlésről és a férfidezodorokról
» A Kreatív Cannes blog a Google/Yahoo/Microsoft/AOL online-ügyi vitáról
…és bulik
A Kreatív Online delegációja természetesen a bulikba is beleszagolt: jártunk és beszélgettünk a nyitópartin, valamint körbenéztünk a Leo Burnettén.
» Hangulatjelentés: a Kreatív Online összegzése Cannes-ról
» Blog: a Leo Burnett buli
» Blog: Zöld Pardon a Riviérán
» Blog: Tordai Péter (Leo Burnett) Cannes-ügyi gondolatai a nyitóbulin
A Kreatív cannes-i blogján még ennél is sokkal többet írtunk a fesztiválról.
Nyertesek, és ami mögöttük van
A zsűri és az általunk megkérdezett résztvevők véleménye szerint is számos markánsan és szokatlanul előremutató munka szerepelt az idei fesztivál élmezőnyében. Az integrált kategória fődíját a Microsoft Xbox-játéka, a Halo 3 promóhadjárata nyerte a jövőben játszódó fiktív háborút valószerűen bemutató reklám- és dokumentumvideókkal, az új megoldásoknak kijáró Titanium díjat az Uniqlo ruhamárka blogokat célzó kampánya kapta. A filmek között fődíjas a Cadbury gorillás reklámja, és ugyanitt arannyal végzett, az outdoor kategóriában viszont fődíjas lett az HBO házfalra vetített, majd online folytatódó, nyolc New York-i sztorit bemutató, erősen addiktív Voyeur kampánya. A direkt kategóriát a Times of India napilap egész országot megmozgató, új vezetőket kereső Lead India tarolta le. A Kreatív által a fesztiválon megkérdezett magyar és nemzetközi kreatívok szerint az egy-egy csatornát remekül kihasználó, úttörő kampányokból (Lead India) épp úgy érdemes lehet tanulni, mint a több csatornán is mesterien átvezetett megoldásokból (HBO Voyeur).
» Beszámolónk a filmes, integrált és Titanium díjazottakról videókkal
» Szubjektív válogatás a Kreatív Cannes blogon a film kategória arany és ezüst filmjeiből
» A Kreatív Online cikke az HBO Voyeur kampányáról
» Times of India: Lead India
Magyarok: egy bronz, öt shortlist-hely
Idén újra született magyar siker Cannes-ban: a Djuice számára a Leo Burnett által készített SMS Bandi kampány a cyber kategóriában ért bronzot. Emellett rövidlistára került az ügynökség Secret Jewel kampánya a promo, illetve az Ogilvy három – egy végül díjazott másik Ogilvys munkára sokban hasonlító – matchboxos munkája az outdoor kategóriában.
» Összegzésünk a magyar nevezésekről
» Kreatív Cannes blog: Kamureklámok, SMS Bandik, hónaljmatricák a magyar nevezések között
» Az Addict blog a matchboxos munkákról
» Hírünk: Szőke kapitány cannes-i oroszlánja
Magyarok a fesztiválon
A Leo Burnett és az Ogilvy dominálta klasszikus ügynökségi oldalról a cannes-i fizikai jelenlétet is, rajtuk kívül a Neo ügyvezetője, illetve filmgyártó/utómunka cégek – a Strawberry Films, a Future Films, a Revolver Films, az Argus és a GYÁR – vezetői és munkatársai voltak még jelen. A Leo Burnett buliját és az Argus/Revolver/GYÁR yachtot meg is látogattuk.
» Kreatív hangulatellenőrzés: Leo Burnett, Argus/GYÁR
» Hol vannak a magyarok?
» Ki van itt? Refresh
Előadások…
David Droga, a reklámvilág aktuális kreatív fenegyereke épp megmenti a világot a UNICEF-fel, Rupert Murdoch nem mondott semmit, csak beszólt a Facebookra, szárnysegédje szerint viszont ideje minden ügyfélnek jó sokat médiakölteni, most, hogy itt van a recesszió. Az oroszok nem csak reklámozni nem tudnak, de előadni sem, viszont szájháborúba keveredtek az ukránokkal, közben szépen elnyomultak mellettük a kínaiak. A fenéktörlési technika gyermekkori elsajátítása egész nemzetek lelkületét befolyásolja, és még nincs itt az online márkázás aranykora, de minden nagy szereplő szerint egyből érezni fogjuk, ha egyszer eljő.
» Tudósításunk David Droga mesterkurzusáról
» Tudósításunk Rupert Murdoch és Peter Chernin beszélgetéséről
» Tudósításunk a nyomuló kínaiakról
» A Kreatív Cannes blog az oroszok balul elsült előadásáról
» A Kreatív Cannes blog a fenéktörlésről és a férfidezodorokról
» A Kreatív Cannes blog a Google/Yahoo/Microsoft/AOL online-ügyi vitáról
…és bulik
A Kreatív Online delegációja természetesen a bulikba is beleszagolt: jártunk és beszélgettünk a nyitópartin, valamint körbenéztünk a Leo Burnettén.
» Hangulatjelentés: a Kreatív Online összegzése Cannes-ról
» Blog: a Leo Burnett buli
» Blog: Zöld Pardon a Riviérán
» Blog: Tordai Péter (Leo Burnett) Cannes-ügyi gondolatai a nyitóbulin
A Kreatív cannes-i blogján még ennél is sokkal többet írtunk a fesztiválról.
(forrás:
Kreatív Online)