hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google, Microsoft, Yahoo - magyarországi látogatottsági adatok

Először elérhetőek Magyarországon a nagy nemzetközi oldalak hazai látogatottsági adatai. A Gemius Hungary és az Szonda Ipsos Audience kutatásának eredményei szerint a legnagyobb online piaci szereplők közül a legtöbben a Google, majd a Microsoft és a Yahoo oldalait használják itthon.
hirdetés
A kutatás szerint a google.hu és google.com címen elérhető szolgáltatásokat több mint 2,2 millió felhasználó kereste fel legalább egy alkalommal júniusban. Ez azt jelenti, hogy a magyar felhasználók összesen kilencmilló órát, vagyis az összes internetezésre használt idő nyolc százalékát töltöttek el a Google oldalakon kereséssel, levelezéssel, térkép-használattal vagy más szolgáltatásokkal.

A másik jelentős nemzetközi média brand, a Microsoft oldalait - microsoft.com, live.com, msn.com, windowsmedia.com - 1,9 millióan keresték fel Magyarországról. A magyar látogatók tehát 1,4 millió órát, így az összes internetezésre fordított idő megközelítőleg egy százalékát fordították az Microsoft site-okra.  

A szintén a Google-hoz tartozó Youtube oldalain 940 ezer internetező nézett megosztott videókat júniusban, ők összesen 1,4 millió órát töltöttek el itt, míg a Yahoo-t 770 ezren keresték fel.

A Gemius és a Szonda kutatásában egy új típusú méréssel mutatta ki a nemzetközi oldalak hazai látogatottságának adatait. A módszer a mérőkódokkal támogatott közönségmérést kombinálja egy olyan online panellel, amelynek tagjai egy, a látogatott weboldalak címét rögzítő mérőszoftvert telepítenek számítógépükre.

A kutatásban összesen 43 ezer 200 internetező vett részt, közülük a szoftverpanelt 1200-an, a mérőkódokat 42 ezren használták. A kutatók az eredményeket az önkéntesen megadott szociodemográfiai információk alapján korra, nemre, társadalmi státuszra vagy akár háztartási ellátottságra vonatkozóan bontva elemezhetik.

A Gemius és a Szonda szerint az eredmények a következő hónapokban pontosabbak lesznek, tekintve, hogy azóta már többen telepítették a szoftvert a készülékükre, és a mérőkódok is egyre több oldalra kerülnek ki. A mérési panelek összetételét a kutatócégek a Szonda Ipsos offline módon felvett internet-használatra vonatkozó kutatási eredményei alapján, súlyozással korrigálják.

Az ebből a forrásból származó eredményeket októberi Internet Hungary konferencián mutatják be.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés