Exkluzív tudósítás Cannes-ból
Cannes Lions - a BBDO az év hálózata
2007. június 22. 19:37
Kiosztották a cannes-i reklámfesztivál utolsó, minden bizonnyal leginkább várt és a legnagyobb figyelemmel kísért nagydíjait, a Film és Integrated Grand Prix-t, valamint az „év reklámügynökségi hálózata" és az „év ügynöksége" címeket. A legjobb filmnek járó elismerést a Dove ,„Evolution" című online szpotja kapta, az év hálózati ügynöksége címet pedig a BBDO nyerte el.
- Ogilvy & Mather - döntős lett Cannes-ban
- Emap Radio - „A rádió nem halott!”
- TNO - kreatívmunka, nemzetközi háttér nélkül
- Shackleton Madrid - Grand Prix-t nyert a Lopetegui Deposittal
- Interaktív tévéreklám - drága, de hasznos
- TBWA/WHYBIN Auckland - rögbi-pólóért járt a Grand Prix
- Cyber Lions - a régióból csak a lengyelek esélyesek
- Társadalmi célú kampányok - etika és márkaépítés
- Initiative - ,,a média az új kreatív"
- Cannes Lions - az OMD az év médiaügynöksége
- Konvergens mobiltechnológia - rabszolgasorban a média?
- Act Responsible - felelős kreatívok
- GettyImages - kóstolgatnak
- Crispin Porter + Bogusky - töretlen siker
- Új média, új felhasználók - eltéríthető médiamárkák?
- Saatchi & Saatchi - show, a javából
- Filmes shortlist - egy román és egy lengyel szpot is a döntőben
- Bob Garfield - telitalálat
- Ázsiai változatosság - reklámok Dubaitól Thaiföldig
- Cannes Lions - az utolsó shortlistet is kiadták
- Natalia Stepanuk - beszólt Putyinnak
- Marketingkatasztrófák - amikor a kultúra közbeszól
Bob Garfield ismét örülhet, mert favoritja, a kanadai Ogilvy & Mather, Toronto által az Unilevernek készített ,„Evolution" című online film nyerte el a Film Grand Prix-t. Az már csak hab a tortán, hogy a Sony nagysikerű színeslabdás szpotjának folytatása, a ,,Paint", és a Coca-Cola ,„Videogame"-je is aranyat nyert. Legfeljebb az okozhat csalódást az AdAge jósának, hogy egyik kedvence, a Santos Argentina által készített Lux ,,Neon Girl" csak bronzot kapott a zsűritől.
Az Integrated Grand Prix-t az Unilever Axe 3 kampányáért felelős Vegaolmosponce Argentina kapta, ugyanez - az egyébként Alex Bogusky, a Crispin Porter + Bogusky vezető kreatívigazgatója által elnökölt - zsűri pedig a Titanium Grand Prix-t az év interaktív ügynökségének is választott Crispin Porter + Boguskynak ítélte, a Burger King „Xbox King Games" kampányáért.
A ,„Network of the Year" cím boldog tulajdonosa idén a BBDO, megelőzve a DDB-t és a Saatchi&Saatchi-t. Az „Agency of the Year" versenyében viszont már a Saatchi&Saatchi futott be elsőnek New York-i ügynökségével, a DDB és az Ogilvy előtt. A legjobb filmprodukciós cégnek járó Palme d'Or aranypálmát a Smuggler USA kapta. Mint arról már tudósítottunk, az év médiaügynöksége címet az OMD, a Press nagydíjat a Saatchi & Saatchi, az Interactive Grand Prix-t pedig három ügynökség, az Ogilvy, a Farfar és az R/GA vihette haza.
A további nagydíjakat Radio kategóriában a Clemenger BBDO, Outdoor kategóriában a Net#Work BBDO kapta, a legjobb médiatervnek pedig az OMD New Zealand munkája bizonyult az idén. A Promo, illetve a Direct szekciókban a TBWA/Whybin és a „Direct Agency of the Year" címet is elnyerő Shackleton a lettek a befutók.
Az Integrated Grand Prix-t az Unilever Axe 3 kampányáért felelős Vegaolmosponce Argentina kapta, ugyanez - az egyébként Alex Bogusky, a Crispin Porter + Bogusky vezető kreatívigazgatója által elnökölt - zsűri pedig a Titanium Grand Prix-t az év interaktív ügynökségének is választott Crispin Porter + Boguskynak ítélte, a Burger King „Xbox King Games" kampányáért.
A ,„Network of the Year" cím boldog tulajdonosa idén a BBDO, megelőzve a DDB-t és a Saatchi&Saatchi-t. Az „Agency of the Year" versenyében viszont már a Saatchi&Saatchi futott be elsőnek New York-i ügynökségével, a DDB és az Ogilvy előtt. A legjobb filmprodukciós cégnek járó Palme d'Or aranypálmát a Smuggler USA kapta. Mint arról már tudósítottunk, az év médiaügynöksége címet az OMD, a Press nagydíjat a Saatchi & Saatchi, az Interactive Grand Prix-t pedig három ügynökség, az Ogilvy, a Farfar és az R/GA vihette haza.
A további nagydíjakat Radio kategóriában a Clemenger BBDO, Outdoor kategóriában a Net#Work BBDO kapta, a legjobb médiatervnek pedig az OMD New Zealand munkája bizonyult az idén. A Promo, illetve a Direct szekciókban a TBWA/Whybin és a „Direct Agency of the Year" címet is elnyerő Shackleton a lettek a befutók.
(forrás:
Kreatív Online)