hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megkapták a magukét

A reklámpiac 2010-es rövid összefoglalója: hazai- és nemzetközi díjak, tendereredmények, szakmai események.

hirdetés

Reklámszempontból rémtörténetekkel zártuk az évet, a Kreatív Online-hoz ugyanis több kétségbeesett levél jutott el, amiben kreatívok arról számoltak be, milyen helyzetben kell/kellett dolgozniuk: egyikük főnöke nem fizetett, ordított és lehallgatta a telefonokat, olvasta a magánmaileket, egy másik pedig csatornaszagú, fűtetlen irodában dolgozik.

A reklámos világ másik oldalán persze vannak olyanok, akik lényegesen jobb körülmények között dolgoznak és kreativitásukért a hazai versenyeken kívül nemzetközi elismerés is jár.

Ebből a szempontból idén az egyik legörömtelibb eredmény a laboratory-s Kun Judité és a kirowskis Deme Dánielé volt: dobogós helyett szereztek Cannes-ban és Hamburgban is a fiatal kreatívoknak szóló megmérettetésen.

Ők alkalmi párosként a cannes-i versenyn indultak először és cyber kategóriában bronzot kaptak, majd decemberben Hamburgban egy integrált kampányért járt nekik az ezüst.

Cannes-ban összesen 29 magyar munka indult, de egyik sem nyert, viszont két olyan munkát is díjaztak, ami magyar szakember - Jedlicska Márton, Répássy Eszter és Szepesi Melinda - közreműködésével készült.

Az Eurobesten három magyar munka volt sikeres: pr-kategóriában az ACG Zebrafest kampánya – amelyet a Well és a Y&R reklámügynökségekkel közösen készített a XII. kerületi önkormányzatnak – bronzot kapott, míg média kategóriában a DDB McDonald’s promóciós kampányának járt az ezüst.

A portorozsi Golden Drum 88 magyar nevezéséből ötöt díjaztak. Az Ogilvy Mattelnek készített Police Ticket című reklámja mind outdoorban, mind pedig sajtóban aranyat ért. Az említett Zebrafestért itt egy arany járt pr kategóriában és egy ezüst médiában, ez utóbbi kategóriában pedig a DDB szintén nyert egy ezüstöt a Szavazz! Kampány teherautós eleméért.

A párizsi Epica zsűrije a 26 magyar nevezés közül szintén a DDB-nek adott elismerést: a kétrészes Volkswagen Caddy hirdetésekért bronz járt.

Hazai pályán

Természetesen a nagyobb hazai reklámversenyek nyerteseit sem szeretnék feledni, a HD Group például két megmérettetésen szerepelt a legjobban, övé lett az Arany Penge Kreatív Fesztiválon és az Arany Lollipopon  az év ügynöksége díj. Az utóbbi versenyt, csakúgy, mint a DDB és Saatchi & Saatchi fő győzelmével záruló Hipnózis Kreatív Reklámversenyt a Kreatív Csoport szervezte. A marketinghatékonysági díjnak számító Effie legnagyobb elismerése a Vatera Vera kampánynak járt, amit a Cluso, a Maximize és a Neo Interactive készített.

Más történések

Az idén elnököt cserélő – Simon Zsoltot Aczél Lászlóra – Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) november 1-jén léptette életbe tenderszabályzatát, amelyben a pályáztatási eljárások minimumkövetelményeit hét pontban határozták meg.

A Bosch tenderkiírása idején ez a szabályzat még nem létezett, a 102 ügynökség részvételével zajló eljárás felkavarta a szakmát. A komplex tender eredménye szerint a Bosch csoport kreatív munkáit 2011-ben az Artinvent és a Havasi:live végzi, a pr-kommunikációért egy éven át az LA Communication, a Pressinform, a Sawyer Miller Group és a Szóval Kommunikáció felel, míg a rendezvényszervezés feladatait az Almárium, a Roxer Event & More és a Silouette látja el.

Ha nem is ennyire nagy port kavaró, de januárban fontos tender zajlott négy ügynökség részvételével az akkor még Pannonnak nevezett Telenornál. A pályázók a Djuice márka kreatívfeladataiért indultak és végül a korábbi partner, a Leo Burnett nyert. Ugyancsak a mobiltársaságnál hirdették meg a BTL-feladatokat, a megbízás végül a Poplart BTL Kommunikációs Ügynökségé és a Createam Concept Reklámügynökségé lett.

A Pöttyös márkán a DDB után egy új ügynökség, a HPS által idén létrehozott Frank dolgozik, a Rauch Hungáriának pedig a Republic után a Grey lett  az ügynöksége.

A Mars-Wrigley fúzióját követő tender után az OMD intézi a médiafeladatokat, amely korábban a utóbbi cég partnere volt.

A Mol viszont tíz év után megvált az Initiative-től és a Zenith Optimediával dolgozik együtt.

Jövőre nem lesznek nagy állami rendezvényes tenderek, mert majd a Hungarofest rendezi azokat egymilliárd forintért.

A szakma nemcsak a Bosch, hanem a Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ felhívására is megmozdult: magazintenderére 23, a kreatívfeladatokra pedig 28 pályázat érkezett.

Bár még 2010-re ígérték, de eddig még nem írták ki a jövő évi Médiaunió kommunikációs tenderét, azt viszont már tudni, hogy a kampány az esti meséről fog szólni. Idén a fogyatékosság volt a téma, a kampányért a Carbon Group és a Próbakő felelt.

Pénzt zenéltek össze

idén rengeteg reklámosoknak szóló parti és verseny volt, az ADok néven futó kezdeményezés azonban a szórakozáson kívül jótékony célt szolgált, először az árvízkárosultak megsegítésére szerveztek koncertet, majd a vörösiszap katasztrófája miatt kárt szenvedett embereket támogatták.

Az idei szakmai történésekhez természetesen hozzátartoznak a nagy karrierhírek is, ezeket itt találja. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés