hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

R. Nagy András cikkei

  #1
2002-08-30 00:00:00
A világ egyik legnagyobb sporteseményének számító futball-világbajnokságra várva a szakemberek java része a reklám- és médiapiac fellendülését remélte. Növekvő nézettség, olvasottság, látogatottság, bővülő reklámköltés a sporttudósítások környezetében – ezek voltak az utóbbi hónapok varázsszavai. Vajon bejöttek a várakozások?
  #2
2002-08-30 00:00:00
Szokatlan érzés szembesülni a ténnyel, hogy létezik olyan médiatípus, amelyben a magyar piac is produkál világraszóló eredményeket. Nem véletlen, hogy tavaly nagy várakozás kísérte a hazánkban alternatív médiának nevezett reklámhordozók piacának fejlődését. Az utóbbi időben azonban mintha megtört volna a kezdeti lendület. Vagy a számok mást mutatnak?
  #3
2002-08-30 00:00:00
Új tulajdonosa van a Népszava című napilap kiadójának: az NSZ 1999 Rt. részvényeinek 88 százalékát megvásárolta az ESMA Spanyol–Magyar Reklám Kft. A főként a közterületi reklámpiacon, illetve a WestelPress hírügynökségben érdekelt médiavállalat új lendületet adhat a nehéz helyzetben lévő kiadónak. A szakemberek rövid távon a lap példányszámának növelését és a tartalom megújítását várják az új tulajdonostól.
#4
2002-08-30 00:00:00
A helyi kereskedelmi rádiózás nemcsak hazánkban, hanem számos nyugat-európai piacon is viszonylag új műfajnak számít. A rendszerváltás környékén indult magyarországi rádiós vállalkozások mára jórészt átalakultak, a szabályozás rendszere és a piac szerkezete pedig alaposan megváltozott. Melyek a hazai helyi rádiózás fő erővonalai? Mik a legégetőbb problémák, és melyek a legígéretesebb lehetőségek?
#5
2002-08-30 00:00:00
Németországban a Werben & Verkaufen szaklap tanúsága szerint a gazdasági recesszió a rádiót jóval erősebben érintette, mint a televíziót vagy a sajtót. Azonban úgy tűnik, 2002 nyarára megindult a fellendülés, és talán minden eddiginél magasabbra sikerül kimászni a hullámvölgyből. Bár a hirdetők hozzáállásán a rádióhoz mint médiumhoz még sok a változtatni való.
#6
2002-08-30 00:00:00
A rádió nem eléggé kreatív műfaj. A rádióreklámok csak auditív hatásokra épülnek, tehát kevésbé hatékonyak, mint a televízióban sugárzott szpotok. Ezek a gyakran hangoztatott érvek is hozzájárulnak ahhoz, hogy a rádió mint reklámhordozó a világ minden piacán jelentősen háttérbe szorult a tévé mögött. Mit lehet tenni a helyzet javítása érdekében? Le kell számolni a szpot alapú gondolkodással?
  #7
2002-06-28 00:00:00
Az utóbbi időben jelentős átalakulások történtek a hazai televíziók háza táján. A tv2 élére új vezérigazgató került, az RTL Klub továbbra is őrzi a tavaly év végén szerzett vezető pozícióját, a kormányváltással összefüggésben változások várhatók a közszolgálati csatornák életében is, és a hírek szerint új piaci szereplők megjelenése is valószínűnek tűnik.
  #8
2002-06-28 00:00:00
A szakemberek szinte kivétel nélkül egyetértenek abban, hogy a hazai rádiós piac – bizonyos külső és belső tényezők miatt – csődközeli állapotba jutott. Cikkünkben e szektor néhány jelzésértékű problémáján keresztül próbálunk rávilágítani a piac egészét meghatározó tényezőkre.
#9
2002-06-28 00:00:00
Az AGB Hungary fennállásának tizedik évfordulója alkalmából rendezett fogadáson az AGB Group egyik tulajdonosa, Rolando Stalli is megjelent. Az olasz szakembert a televíziós nézettségmérésben szerzett tapasztalatokról, az eredmények illegális befolyásolásáról, illetve a nézettségmérés előtt álló kihívásokról kérdeztük.
#10
2002-05-31 00:00:00
Narancs a szájban, madzag a mézben, szegfű vörösben – csak néhány a motívumok közül, amelyek a télből tavaszba váltó néhány hónapunkat színesítették. A választási kampány kavalkádja mögött stratégiák is voltak, amelyekről a Kreatív a lehetőségekhez és a politikai hangulathoz mérten igyekezett mindent megtudni.
  #11
2002-05-31 00:00:00
Az utóbbi időszakban a hazai internetes piac egyik legérdekesebb fejleménye a különböző hirdetési networkök kialakulása volt. Miért jó a nagy site-oknak a networkök létrehozása? Miért éri meg a kicsiknek csatlakozniuk egy-egy reklámhálóhoz? Cikkünkben bemutatjuk e hálózatok sajátosságait, szervező elveit és lehetőségeit.
#12
2002-05-31 00:00:00
Hetedik alkalommal rendezték meg Tihanyban a magyarországi médiaszakma találkozóját, a Média Hungary konferenciát. A rendezvényen a médiapiac üzleti-gazdasági vonatkozásai mellett számos politikai és tartalmi kérdést is megvitattak a szakemberek. Összefoglalónkban körképet nyújtunk a legfontosabb témakörökről, problémákról, tervekről.
  #13
2002-05-31 00:00:00
A hazai lappiac egyik fehér foltja az ingyenes lapok szektora. Ez a szegmens általában kívül marad a reklám- és lappiaci méréseken, így az itt képződött hirdetési bevételek nem szerepelnek a magyarországi reklámpiaci adatokban. Pedig a szakemberek szerint tízmilliárdos nagyságrendű bizniszről van szó. Cikkünkben ennek a piaci szegmensnek a helyzetét, illetve lehetőségeit igyekszünk bemutatni.
  #14
2002-05-31 00:00:00
A gazdasági és pénzügyi témájú médiumokkal foglalkozó cikksorozatunk harmadik és egyben utolsó részében a sajtótermékek piacát mutatjuk be. Megvizsgáljuk a szinte teljes gazdasági lappiacot uraló duális verseny hatásait, az egyéb kiadványokkal folyó konkurenciaharc jellemzőit, valamint a piacbővítés lehetőségeit.
#15
2002-05-31 00:00:00
Május elején a Budapesti Kommunikációs Főiskolán rendezett konferencián a finn Sofia Digital igazgatója, Petri Martikainen a digitális televíziózás lehetőségeit vázolta fel, bemutatta az egész rendszer alapját képező néző-felhasználó-fogyasztó modellt, valamint néhány rövid bejátszással szemléltette a digitális televíziózás jellemző megoldásait. Interjúnkban a fejlődés lehetőségeiről, a rendszer hibáiról és a kulturális sajátosságokról faggattuk.
#16
2002-05-31 00:00:00
A merész ötleteiről híres skót ügynökség kreatívigazgatója a Nagy Kreatív Nap egyik legnagyobb sikert aratott előadásában a bátorság kreativitásban betöltött szerepéről értekezett. Az előadás után szakmai pályafutásáról, az európai reklámpiacról és a kis ügynökségek lehetőségeiről faggattuk az Európa-szerte ismert szakembert.
#17
2002-04-30 00:00:00
A Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) ötödik szakmai konferenciáján a szakemberek megpróbálták felvázolni a jelenlegi piaci helyzetet, és feltárni, hogy milyen megoldások járulhatnak hozzá a lappiac fellendítéséhez. Cikkünkben a marketing és a hirdetés kérdéseit taglaló szekciók munkáját mutatjuk be.
  #18
2002-04-30 00:00:00
A lappiac alakulását nagymértékben meghatározzák a lapterjesztés kérdései. A siófoki konferencia terjesztési szekciójában e problémakörről beszélgettek a kiadói, illetve terjesztői szakma képviselői. Ezenkívül egyes tisztázatlan jogi kérdések is terítékre kerültek.
#19
2002-04-30 00:00:00
Az MLE siófoki konferenciájának plenáris ülésén több általános problémafelvető előadás hangzott el, amelyek a sajtó helyzetét a teljes médiapiacon próbálták meghatározni, az internettel való viszonyát feltérképezni, és néhányat a jövő céljai közül megfogalmazni.
  #20
2002-04-30 00:00:00
Március végén a Műcsarnokban tartott előadásában Theresa Kral három rövid esettanulmány segítségével mutatta be a meghívottaknak a lapdesign nemzetközi trendjeit, és cége legújabb munkáját, a Heti Világgazdaság új layoutját. Interjúnkban a konkrét példákból kiindulva általánosabb kérdéseket tettünk fel a német szakembernek.
#21
2002-03-28 00:00:00
A világ médiapiacán jelentős szerepet töltenek be a pénzügyi és gazdasági tematikájú elektronikus, illetve nyomtatott médiumok. Cikksorozatunk első részében bemutatjuk a nemzetközi tendenciákat, illetve a magyar televíziós és rádiópiac néhány ritka példáját, a következő számban pedig körképet adunk a magyar gazdasági sajtó legfontosabb print és online termékeiről.
  #22
2002-03-28 00:00:00
A tv2 kereskedelmi televízió az utóbbi időben átfogó arculat- és műsorszerkezet-váltásba kezdett. A munkában jelentős szerep hárul a csatorna új programigazgatójára, Laluk Mártára, aki „házon belüli vándorló”, stratégiai igazgatóból avanzsált programigazgatóvá. Cikkünkben a csatorna fejlődéstörténetéről, az átmeneti nehézségekről és az új lendületről beszél.
  #23
2002-03-28 00:00:00
A nemzetközi lappiac komoly szegmensét jelentik az autókkal, motorokkal, haszongépjárművekkel foglalkozó kiadványok. Vajon a hazai piacon hogyan alakul ezeknek a lapoknak a helyzete? Mekkora ez a piac, és milyen hirdetői magatartás jellemzi? Az online kiadványok e területen mennyire jelentenek konkurenciát? Cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.
#24
2002-03-28 00:00:00
Bár a hazai könyvpiac évrõl évre bõvül, nem titok, hogy – példányszám és bevétel tekintetében egyaránt – meszsze elmarad a lényegesen nagyobb nyugati piacoktól. Cikkünkben bemutatjuk e piacok néhány jellegzetességét, és rávilágítunk a magyarországi és a külföldi szakkönyvkiadás különbségeire és hasonló vonásaira.
  #25
2002-03-28 00:00:00
A magyar könyvpiac jelentős szegmensét alkotja a szakkönyvkiadás, közel száz kiadó foglalkozik ilyen jellegű kiadványok publikálásával. Cikkünkben körképet adunk a marketingkommunikációs szakma számára könyveket készítő kiadók piaci szerepéről, lehetőségeiről és eredményeiről.
  #26
2002-03-28 00:00:00
A nemzetközi tendenciáknak megfelelően Magyarországon is egyre nagyobb szerepet kapnak a különféle DM-megoldások, és ezzel párhuzamosan egyre fontosabbá válik a direkt marketinges képzés. Az érdeklődők jelenleg felsőoktatási keretek között és különféle tréningeken egyaránt megismerhetik a DM alapvető jellegzetességeit, de hamarosan a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) is elindítja oktatási programját.
  #27
2002-02-28 00:00:00
A hazai magazinpiac érdekes szegmensét jelentik a számítástechnika és az informatika legkülönfélébb területeivel foglalkozó kiadványok. Írásunkban bemutatjuk a piac alapvető jellegzetességeit: az olvasótábor alakulását, a hirdetési kérdéseket, illetve az internetes kiadványok által támasztott versenyt.
  #28
2002-02-28 00:00:00
A nagy kereskedelmi televíziók mellett számos kisebb szereplő is versenyez a nézőkért. Ezek között akadnak általános csatornák, és egyre nagyobb számban tematikus csatornák is. A magyar piac mennyire kész a tematikus tévék befogadására? Milyen lehetőségeik vannak a tematikus műsorokat kínáló csatornáknak? Cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.
  #29
2002-02-28 00:00:00
A magyar piacon is egyre gyakoribbá válik, hogy a médiatulajdonosok több médiatípusban is igyekeznek pozíciót szerezni maguknak, és ennek megfelelően alakítják a tartalmat. Az úgynevezett cross média szemlélet természetesen nemcsak a tartalomban, hanem a reklámfelületek értékesítésében is megjelenik. Cikkünkben néhány jellemző hazai megoldást mutatunk be.
  #30
2002-01-31 00:00:00
99 frank, 14,99 euró, 26 900 líra, 39,90 német márka és 1999 forint. A látszólag öszszefüggéstelen adatokat egy dolog kapcsolja össze: Frédéric Beigbeder. A francia szerzõ – utalva korunk mértéktelen fogyasztására – legújabb könyve címéül egyszerûen a fogyasztói árat adta. A regény a francia reklámszakmában játszódik, és Európa-szerte zajos sikereket arat. Az író könyve magyarországi megjelenésekor e-mailben válaszolt kérdéseinkre.
  #31
2002-01-31 00:00:00
A többi médiumhoz hasonlóan a nagy múltú európai napilapok is nehéz időket élnek, de mindent elkövetnek, hogy talpon maradjanak…
  #32
2002-01-31 00:00:00
Milyen lehetőségek állnak a problémákkal küszködő kereskedelmi rádiózás előtt? A hazai tendenciák mennyiben követik a külföldi trendeket és mennyiben térnek el azoktól? Ezekhez hasonló kérdésekre kereste a választ a december elején rendezett nemzetközi konferencia.
  #33
2002-01-31 00:00:00
Köztudott, hogy a hazai listaáras és nettó reklámköltés igencsak eltér egymástól. A probléma régóta foglalkoztatja a reklámpiac szereplőit, és történtek már próbálkozások a nettó költés meghatározására, ez azonban eddig még nem sikerült. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MaKSZ) a tavalyi év végén hozta nyilvánosságra közös felmérésük eredményeit.
#34
2001-12-17 00:00:00
Bár a magyarországi internetpiac több kutatócég szerint is töretlenül bővül, a penetráció még elmarad a kritikus szinttől. A nehézségek miatt az internetszolgáltatók inkább a vállalati szegmensre koncentrálnak, bár ezzel együtt a hazai e-business és e-commerce még mindig gyerekcipőben jár.
  #35
2001-12-17 00:00:00
A hazai reklámpiac bizonyos stagnálása mellett az online reklámozás továbbra is dinamikusan fejlődik. Változott a hirdetők összetétele: új iparágak, új szereplők jelentek meg az internetes reklámozásban. Az online médiatulajdonosok a hirdetési bevételek növekedését regisztrálták, bár a különböző források eltérő adatokról tudósítanak.
  #36
2001-09-14 00:00:00
Ki ne emlékezne a Cosmopolitan manuális melltarójának mizériájára, vagy a Danubius egykori poszterén szereplő, rádiót hallgató atya miatt kialakult vitára? A kifejezetten provokatív szándékkal készült reklámok megítélése a szakemberek és az átlagfogyasztók körében egyaránt vitatott. Egyesek esküsznek rájuk, mások giccses elemeket sem nélkülöző silány munkáknak tartják őket. Az ilyen reklámok egyik legfőbb problémája az, hogy nem könnyű a provokatív és a sértő közötti határvonalon egyensúlyozni.
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás